Leonardo Del Vecchio, proprietarul Ray-Ban, a murit la 87 de ani
Leonardo Del Vecchio, antreprenorul italian care a început cu un mic atelier de optică în Munții Dolomiți și a ajuns lider mondial în domeniul ochelarilor, a murit la 87 de ani.
Decesul său a fost anunțat luni de presa italiană. Del Vecchio a crescut într-un orfelinat din Milano și a plecat din orașul nordic pentru a se realiza în Agordo, în Alpii de la nord de Veneția, unde a devenit furnizor modest de piese de rame pentru producătorii locali de ochelari.
Compania lui Del Vecchio, EssilorLuxottica, a cumpărat alte entități, devenind cea mai mare din industrie.
Del Vecchio avea o avere netă de 25,7 miliarde de dolari, la 1 iunie 2022, potrivit Bloomberg Billionaires Index.
Acesta deținea 32% din acțiunile EssilorLuxottica. Compania produce rame pentru case de lux precum Armani și Prada.
Dincolo de marca Ray-Ban, compania are peste 180.000 de angajați pe tot globul și o prezență în sectoarele luxului și tehnologiei medicale.
EssilorLuxottica este atât cel mai mare retailer de ochelari din lume, cât și cel mai mare producător de lentile de corecție.
Un miliardar timid și secretos
Del Vecchio s-a ferit de celebritate, dar a recunoscut, în fața unui jurnalist, că „întotdeauna m-am străduit să fiu cel mai bun în tot ceea ce fac, asta este”.
„Niciodată nu mi-a ajuns”, a mai spus acesta, referitor la impusul de a fi cel mai bun.
Pe lângă pachetul de acțiuni din EssilorLuxottica, Del Vecchio deținea acțiuni în companii financiare italiene precum Mediobanca SpA, Assicurazioni Generali SpA și UniCredit SpA.
Del Vecchio s-a născut pe 22 mai 1935, în sărăcie la Milano. Băiatul a fost trimis la orfelinat de mama lui, care devenise văduvă și nu-l mai putea îngriji. Avea doar șapte ani. La 14 ani a început să lucreze ucenic la un producător de scule și vopseluri din Milano.
Del Vecchio s-a mutat la Agordo în anii 1960 și a demarat o mică afacere de confecționare de rame de ochelari concepute de alții.
El a înființat Luxottica în 1961 cu 14 muncitori pe un teren pe care l-a primit gratuit de la municipalitate, în încercarea de a restarta economia locală.
Luxottica a început să își producă propriile modele la sfârșitul anilor 1960.
În anii 1980, Del Vechio a început să achiziționeze companii americane și în 1999 a cumpărat Ray-Ban pentru 640 milioane de dolari.
Del Vecchio își dorea să ducă EssilorLuxottica în topul companiilor evaluate la peste 100 miliarde de euro (107 miliarde dolari).
A fost cel mai mare acționar al băncii Mediobanca SpA, cu un pachet de acțiuni puțin sub 20% și unul dintre principalii investitori la Assicurazioni Generali SpA, cel mai mare asigurator din Italia, scrie Mediafax.