Prima pagină » Actualitate » LICITAȚIA pentru proiectarea Drumului de Mare Viteză București-Giurgiu a fost lansată. Finanțarea, asigurată din fonduri europene nerambursabile

LICITAȚIA pentru proiectarea Drumului de Mare Viteză București-Giurgiu a fost lansată. Finanțarea, asigurată din fonduri europene nerambursabile

LICITAȚIA pentru proiectarea Drumului de Mare Viteză București-Giurgiu a fost lansată. Finanțarea, asigurată din fonduri europene nerambursabile

Licitația pentru proiectarea Drumului de Mare Viteză București-Giurgiu a fost lansată. Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a stabilit ca termen limită pentru depunerea ofertelor data de 9 decembrie 2024. 

Contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției drumului de mare viteză București-Giurgiu are o valoare de 44 milioane lei (fără TVA) și o durată de 18 luni, a anunțat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile

După ce va fi construit, acest nou drum de mare viteză va face parte din Coridorul de Transport Pan-European 9. În cadrul Studiului de Fezabilitate, proiectantul va analiza în special:

  •  variantele de traseu;
  • profilul (autostradă sau drum expres);
  • conexiunea cu alte obiective de investiții.

Sorin Grindeanu, optimist în privința lucrărilor îngreunate

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu,  a declarat sâmbătă că este optimist în privința lucrărilor de execuție începute deja: ”Eu îmi păstrez optimismul. Trebuie să terminăm odată cu această rușine, nu pentru Banat, o rușine pentru România”.

Întrebat când va fi terminată autostrada Lugoj-Deva, Sorin Grindeanu a spus că termenul este la finalul anului 2026.

Eu îi cunosc foarte bine pe cei de la compania românească, nu îi știu pe bosniaci. Ieri am fost împreună cu prim-ministru pe o altă lucrare a lor, pe autostrada Moldovei, pe A7, de la Buzău la Pașcani, acolo, pe un pod, cred că erau vreo 400 de muncitori. Alaltăieri am fost pe Craiova, pe Drumul Expres, care și acela se va finaliza în acest an și acolo erau o mie de oameni.

Ne-au obișnuit să termine lucrările mai repede, așa că mă aștept ca mult mai repede de finalul anului 2026, această lucrare să fie finalizată, nu e vorba de lungime, sunt 9 km, e vorba de acele lucrări de artă, dacă vreți, care presupun foarte multe foraje, foarte multe lucruri de rezistență și ceea ce înseamnă un proces tehnologic care necesita foarte mult timp”, a explicat ministrul Sorin Grindeanu.

CITIȚI ȘI:

Sorin Grindeanu, ANUNȚ privind lucrările pe tronsonul de cale ferată Lugoj-Timișoara Est. Valoarea contractului este de 1,92 miliarde de lei

Mara Răducanu este jurnalist de eveniment. A terminat Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din București și a lucrat la mai multe publicații, precum Jurnalul național, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și