Prima pagină » Actualitate » Linia 5 de tramvai, din nou în impas! Primăria are DATORII de 10 milioane € către constructor. „Nicușor Dan râde la televizor, nu răspunde la telefon”

Linia 5 de tramvai, din nou în impas! Primăria are DATORII de 10 milioane € către constructor. „Nicușor Dan râde la televizor, nu răspunde la telefon”

Lucrările la Linia 5 de tramvai din București sunt din nou în impas. Primăria Capitalei are din nou datorii către constructor, de aproape 10 milioane de euro. Antreprenorul care lucrează pe acest șantier spune că în prezent vine cu bani „de acasă” pentru a continua proiectul, însă, nu este sigur cât mai poate susține lucrarea fără finanțarea de la Primăria Capitalei.

„Am ajuns să ne chinuim. Avem de luat de la Primăria Capitalei aproape 50 de milioane de lei, adică aproape 10 milioane de euro. Ne-a dat 8 milioane de lei pe 31 decembrie, atât. Lui Nicușor Dan îi arde de campania electorală, cred că nici nu mai merge pe la primărie. Stă doar pe la televizor și râde. Înainte mai răspundea la telefon. Acum nu mai răspunde, nici el nici consiliera dumnealui”, a declarat, pentru Gândul, Marin Mândrilă, antreprenorul care lucrează la Linia 5.

Acesta spune că în prezent execută lucrările pe banii săi.

„Am primit zilele trecute soluțiile pentru peroane, dar nu și pentru copertine. Nu știu cât o să putem să mai băgăm noi bani. Am pus de la noi vreo 12 milioane, iar catenara a fost făcută cu banii noștri. Înțeleg că până nu se aprobă bugetul Capitalei, care este și el legat de bugetul național, nu ne vor da banii”, mai spune Marin Mândrilă.

Linia 5 costă 140 de milioane de lei

Reabilitarea Liniei 5 de tramvai costă 140 de milioane de lei.

Lucrările de reabilitare au început în februarie 2024, iar termenul de finalizare este martie 2025. Se vor înlocui șinele vechi cu unele noi pe o lungime de 4,25 kilometri, pe tronsonul cuprins între Podul Băneasa și Bulevardul Ștefan cel Mare.

În vară, proiectul a fost blocat din lipsa banilor, iar aproximativ o lună mai târziu, lucrările au fost reluate după ce Consiliul General a votat o rectificare bugetară.

Principalele lucrări care se vor executa la Linia 5:

  • lucrări la calea de rulare;
  • realizarea a 15 peroane – vor fi demolate peroanele existente, urmând a fi construite unele noi, dotate cu adăposturi pentru călători, borne reflectorizante, gard pentru protecția călătorilor, stâlpi pentru supraveghere video etc.;
  • lucrări la rețeaua de contact – prin înlocuirea în totalitate a elementelor rețelei de contact;
  • modernizarea substației electrice de tracțiune Nordului – care presupune înlocuirea echipamentelor electrice din cadrul acesteia;
  • lucrări la sistemul de iluminat public – rețeaua de iluminat va fi proiectată și mutată în subteran, prin tuburi de protecție, în ampriza căii de rulare a tramvaiului și în trotuare; în plus, se vor înlocui corpurile de iluminat existente, fiind montate unele cu led;
  • lucrări de relocare a semaforizării de pe B-dul Barbu Văcărescu și strada Alexandru Șerbănescu;
  • lucrări la rețelele edilitare.

Mari proiecte, blocate la Primăria Capitalei

Nu doar Linia 5 de tramvai este în impas!

„Nu, nu avem probleme legate de plata salariilor, însă, pe partea de investiții, avem plăți amânate. Adică, pe spitale: Administrația Spitalelor ne-a cerut și luna aceasta 30 de milioane, noi le-am dat cinci. Și parcurile ne-au cerut cinci milioane, noi le-am dat un milion”, a anunțat, vineri, Nicușor Dan.

Edilul Capitalei a vorbit și despre investițiile pe care le va sista.

Nicușor Dan: O să oprim finanțarea și pentru Banca de țesut

„Eu pot să vă spun niște investiții pe care sigur nu o să putem să le facem: sunt cele trei poduri, pasaje, care au probleme structurale: Lujerului, Obor și București – Ploiești. Nu o să putem să alocăm bani pentru ele. O să oprim finanțarea și pentru Banca de țesut, din cadrul Spitalului Colentina. Malurile din Herăstrău, nu o să avem bani să începem”, a mai anunțat Nicușor Dan.


Proiectul pentru finanțarea Liniei 5 de tramvai, „deraiat” de Nicușor Dan

Când vor începe lucrările de modernizare a liniei 5 de tramvai din București – „linia corporatiștilor”. A fost atribuit contractul de execuție

 

 

 

 

 

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și