Linia de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova a primit acord de mediu. După modernizare, trenurile vor putea atinge 160km/h

Linia de cale ferată Bucureşti Nord - Craiova a primit acord de mediu. După modernizare, trenurile vor putea atinge 160km/h
Publicat: 02/12/2024, 16:12
Linia de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova a primit acord de mediu, anunță ministerul. Obiectivul general al proiectului constă în implementarea unui mod de transport durabil între regiunea de Sud a României (incluzând şi capitala Bucureşti) şi regiunea de Vest a țării, cu contribuţie majoră asupra dezvoltării socio-economice a zonelor traversate, îmbunătăţirea competitivității economice a României şi crearea condiţiilor pentru creşterea volumelor de transport de marfă şi călători pe rețeaua TEN-T central. Acordul a fost semnat de Laurențiu Alexandru Păștinaru (foto), președintele ANPM.
Proiectul „Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova, Subsecţiunea 1: Bucureşti Nord – Roşiori Nord, Subsecţiunea 2: Roşiori Nord – Craiova, este propus pentru finanţare din fonduri europene nerambursabile, alocate prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei CEF (Connecting Europe Facility, 2021-2027).
Tronsonul de linie analizat Bucureşti Nord – Craiova, împreună cu celelalte tronsoane adiacente (Craiova – Calafat – Vidin, Craiova – Caransebeş, Videle – Giurgiu Nord – Russe, Bucureşti Nord – Giurgiu – Russe) pot constitui o reţea de transport durabil şi o legătură feroviară cu o capacitate de transport considerabilă între Portul Constanţa şi Vestul României şi apoi spre ţările din Balcani şi Vestul Europei.

Care sunt țintele de atins

Proiectul are ca scop „Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Craiova”, în vederea asigurării unui grad ridicat de siguranță a traficului feroviar, cu următoarele rezultate și efecte așteptate:
  • Asigurarea unui mod de transport modern și sigur pentru toate categoriile de trafic feroviar, care sa asigure capacitate de transport, permanență și ritmicitate;
  • Creșterea volumelor de transport de călători și marfă;
  • Reducerea timpului de călătorie prin creșterea vitezei de circulație pe întregul tronson;
  • Îmbunătățirea condițiilor de siguranță a traficului feroviar;
  • Îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei;
  • Reducerea emisiilor de poluanți și a impactului negativ asupra mediului;
  • Optimizarea transportului feroviar atât pentru pasageri cât și pentru marfă: creșterea atractivității și accesibilității municipiilor și a localităților limitrofe;
  • Atragerea de investitori și capital în vederea dezvoltării mediului de afaceri, având în vedere faptul că în orașele tranzitate de proiect se desfășoară activități economice;
  • Crearea de oportunități de investiții și dezvoltare în zona de influență a tronsonului feroviar prin asigurarea accesului la un mod de transport durabil și ecologic, prin utilizarea facilităților feroviare existente;
  • Asigurarea unui grad de mobilitate și accesibilitate ridicat pentru rezidenți și mediul de afaceri din județele tranzitate de calea ferată.
Linia de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova are o lungime de 95,19 km pentru Subsecţiunea 1: Bucureşti Nord – Roşiori Nord şi respectiv 108,53 km pentru Subsecţiunea 2: Roşiori Nord – Craiova, fiind în totalitate linie dublă, electrificată. În total, proiectul format din cele două subsecţiuni are o lungime de circa 203,72 km.
Pe linia de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova, în situaţia proiectată, sunt prevăzute:
  • Pe Subsecţiunea 1: 5 puncte de oprire, nu sunt prevăzute halte de mişcare şi 9 staţii;
  • Pe Subsecţiunea 2: 7 puncte de oprire, 8 halte de mişcare şi 4 staţii.
“Implementarea proiectului va conduce la creşterea vitezei de circulaţie a garniturilor de tren pe întreg sectorul de cale ferată cuprins între Bucureşti Nord – Craiova, atât pentru trenurile de transport călători cât şi pentru cele de transport marfă.
Viteza maximă de deplasare a garniturilor de tren va creşte până la 160 km/h pentru trenurile de călători şi respectiv 120 km/h pentru trenurile de transport marfă.
Datorită creşterii vitezelor de deplasare se va reduce durata călătoriei şi va creşte volumul de transport al mărfurilor pe sectorul de cale ferată menționat. Proiectul va dezvolta infrastructura feroviară din zona de sud a României asigurând conexiunea cu statele vecine în condiții sigure și operaționale” a anunțat Laurențiu Alexandru Păștinaru, președintele ANPM.

Rene Pârșan
Rene Pârșan a debutat în presă în 1992, reporter și redactor la Evenimentul Zilei. Între 1994 și 2010 a fost senior editor, editorialist, reporter mai mult
Sorry, there are no polls available at the moment.
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Șeful AEP: Nu există diferențe semnificative după renumărarea voturilor de la primul tur al alegerilor...
'Se va ridica de la Răsărit un popor fără cruce, va bântui casele oamenilor.' Profeția...
FOTO. Imagini hot cu Mădălina Ghenea. Cum se menține în formă
Poate cu adevărat Călin Georgescu să scoată România din UE și NATO? Un profesor de...
Văru Săndel dezvăluie cum și-a împărțit Silviu Prigoană averea: “Honorius a moștenit afacerile, ceilalți…” |...
Cum arată viitorul Parlament. Șoșoacă și-a băgat 38 de parlamentari. PSD, PNL și UDMR pot...
BEC a transmis CCR renumărarea parțială a voturilor din primul tur, fără peste 600.000 de...
BREAKING | Helmut Duckadam a murit la 65 de ani! Fostul portar a fost operat...
Cum arată Alina Plugaru, la 15 ani de când s-a retras din industria filmelor pentru...
Biletele de tren se scumpesc din nou. Cât vor costa călătoriile şi abonamentele din 15...
Ce l-a ucis, de fapt, pe Helmut Duckadam
Familia lui Helmut Duckadam, anunț de ultimă oră în ceea ce privește priveghiul “eroului de...
Răsturnare de situație! Cine a răspuns la telefonul lui Helmut Duckadam, imediat după ce a...
Poți vira stânga în giratoriu dacă te afli pe banda din dreapta?
Termoenergetica: Furnizarea agentului termic în sectoarele 4 şi 5 din Capitală rămâne deficitară
Cum a ajuns România cea mai MARE ȚARĂ din Europa de Sud-Est
Victorie imensă pentru Călin Georgescu. Anunțul venit acum despre alegerile prezidențiale
Mari schimbări la CFR. Cum vor fi afectați călătorii
Cum arată soția cu 20 de ani mai tânără și fiica cea mică a lui...
Anunț bombă după renumărarea voturilor. ”Mai sunt 2-3 județe de numărat. Nu s-a remarcat nicio...
VIDEO Emilia Ghinescu, despre adolescența tristă alături de tatăl ei și bătăile pe care le...
Care a fost, de fapt, cauza morții lui Helmut Duckadam
BANCUL ZILEI. La ușa lui Bulă apare Poliția Termică: - Aveţi 21 de grade în...
„Sucul” eliberat de mușchi în timpul exercițiilor fizice contribuie la vindecarea nervilor