Locuință de serviciu ca un FOCAR de infecție, repartizată unui polițist din Alba. Reacția Poliției
Un agent principal de poliție din Alba a primit ca locuință de serviciu un apartament care arată dezastruos și insalubru. Situația din comuna Lupșa a fost făcută publică de Sindicatul Europol.
Locuința de serviciu a fost repartizată polițistului care făcea naveta la Postul de Poliție din Lupșa. Ca să facă economie și să nu-i mai deconteze o parte din banii de transport, șefii IPJ Alba au luat decizia să-i ofere acest apartament, aflat însă în condiții mizerabile. Polițistul locuiește în orașul Câmpeni, la 14 kilometri de comuna Lupșa, și, până la sfârșitul anului 2022, primea o parte din banii necesari acoperirii combustibilului consumat de acasă până la locul de muncă.
„Pereți scorojiți și murdari, geamuri care nu se închid și care nu au feronerie, parchet putrezit, camera de baie cu gresie căzută, fără apă curentă și cu beton pe jos. Nu am descris o celulă din închisorile comuniste, ci un focar de infecție ce se dorește a fi o locuință de serviciu atribuită de IPJ Alba unui polițist în anul de grație 2023.
Și să nu credeți că este un basm, ci realitatea cruntă din Ministerul Afacerilor Interne condus de plenipotențiarul Lucian Bode, care este reprezentată în concret de imagini dezolante. Este absolut evident faptul că spațiul din imagini, presupus a fi locativ, nu ar fi propice nici să găzduiască animale.
Ori mai-marii IPJ Alba nici măcar nu s-au sinchisit să ia în considerare remarcile colegului nostru cu privire la situația improprie în care se află locuința de serviciu de la Postul de Poliție Lupșa”, au transmis sindicaliștii de la Europol.
Renovarea locuinței nu poate fi făcută, însă, într-un termen relativ scurt, astfel încât agentul principal de poliție este nevoit să facă, în continuare, naveta.
Reacția IPJ Alba
IPJ Alba a transmis un punct de vedere legat de situația imobilului din Lupșa. Redăm în continuare comunicatul Poliției Alba, ca reacție la apariția articolului în „Adevărul“:
„La data de 29 septembrie 2022, a intrat în vigoare o nouă prevedere legislativă privind drepturile de transport ale personalului din instituțiile de apărare, ordine publică și securitate națională (Hotărârea nr. 1198 din 29 septembrie 2022), iar ulterior, normele metodologice de aplicare a acestora aprobate prin Ordinul nr. 181 din 29 noiembrie 2022.
Art. 3 din Normele metodologice prevede care sunt situațiile în care poate fi acordată contravaloarea transportului sub forma sumelor forfetare lunare/săptămânale/bilunare, personalului MAI.
La litera d. al aceluiași articol, se prevede: „solicitantului nu i se poate asigura locuință de serviciu sau locuință de intervenție în localitatea în care își are locul de muncă”.
Pentru îndeplinirea prevederilor legale, în vederea obținerii decontării cheltuielilor de transport, polițistul este obligat să solicite punerea la dispoziție a unei locuințe de serviciu/intervenție, în localitatea unde își desfășoară activitatea, iar în cazul de față, acest lucru a fost realizat.
Inspectoratul de Poliție Județean Alba, prin Serviciul Logistic, a comunicat faptul că dispune de locuință de serviciu/intervenție, în localitatea Lupșa și, întrucât are la dispoziție fonduri pentru reabilitarea acesteia ar putea demara lucrările necesare pentru asigurarea unor condiții optime de locuit, cu condiția ca polițistul să încheie cu Inspectoratul de Poliție Județean Alba un contract de închiriere a acestei locuințe.
Pe durata realizării reparațiilor, polițistul poate beneficia de decontarea cheltuielilor de transport, fapt în legătură cu care polițistul în cauză a fost informat.
Precizăm faptul că polițistul în cauză nu s-a adresat comisiei care funcționează, în baza actului normativ menționat mai sus, în cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Alba, pentru a solicita decontarea cheltuielilor de transport.
Comisia se întrunește ori de câte ori este nevoie și analizează, în mod obiectiv și operativ, toate cererile înregistrate”.