Lovitură pentru iubitorii de CAFEA. Licoarea „neagră” a dimineții ar putea dispărea. Oamenii de știință anunță noi componente în rețetă

Publicat: 07 05. 2024, 08:46

Iubitorii de cafea primesc o lovitură dură pe măsură ce schimbările climatice amenință producția tradițională de boabe de cafea. Industria încearcă cu greu să facă față cererii uriașe la nivel global și caută soluții alternative.

Consumul global de cafea este imens, cu două miliarde de cești băute zilnic. Această dependență are un impact semnificativ: defrișări masive, venituri reduse pentru fermieri și emisii mari de carbon.

În fața amenințării cauzate de schimbările climatice asupra producției tradiționale de cafea, se conturează un nou tip de cafea – cafeaua sintetică.

Studiile arată că aproximativ jumătate din terenurile cele mai potrivite pentru cultivarea cafelei vor deveni improprii până în 2050 din cauza schimbărilor climatice. În Brazilia, acest procent ajunge la 88%.

Companii mari utilizează biotehnologia și știința alimentară pentru a dezvolta alternative la cafeaua tradițională, folosind ingrediente variate, de la năut la deșeuri agricole reciclate, inclusiv sâmburi de curmale, conform The Wall Street Journal, citat de Mediafax.

Alte abordări se bazează pe celule cultivate în laborator din plante de cafea reale.

Recent, una dintre cele mai mari companii alimentare din lume, Cargill, a semnat un acord pentru a distribui exclusiv între întreprinderi produsele fără cacao și fără nuci ale producătorului de cafea fără boabe, Voyage Foods.

Dacă aceste produse vor ajunge la un număr suficient de consumatori, va avea loc un „efect de substituție” clasic, conform economiștilor și capitaliștilor climatici: pe măsură ce cafeaua tradițională devine mai rară și mai scumpă, consumatorii vor opta pentru alternative mai accesibile și variate.

Cafeaua ar putea fi doar începutul. Voyage Foods comercializează deja o alternativă la Nutella fără nuci și fără cacao. Compania susține că produsul său este comparabil ca preț cu Nutella „autentică”.

Pentru a determina oamenii să treacă la aceste alternative, schimbarea trebuie să fie fără costuri suplimentare, iar produsul de substituție trebuie să ofere o experiență de gust satisfăcătoare, explică directorul executiv Adam Maxwell.

„O boabă de cafea verde nu are niciun gust asemănător cu cel al unei cești de cafea pe care o bem și de care ne bucurăm”, afirmă el. „Experiența pe care o avem cu cafeaua sau ciocolata este într-adevăr determinată de procesul folosit pentru a le produce”.