Prima pagină » Actualitate » Lucrările la Linia 5 de TRAMVAI au din nou nevoie de finanțare de la Primăria Capitalei: „Avem facturi de 30 de milioane de lei”

Lucrările la Linia 5 de TRAMVAI au din nou nevoie de finanțare de la Primăria Capitalei: „Avem facturi de 30 de milioane de lei”

Primăria Capitalei trebuie să facă din nou o rectificare bugetară pentru plata lucrărilor la Linia 5 de tramvai. S-au acumulat deja facturi de 30 de milioane de lei, iar până la sfârșitul anului, firma care se ocupă de lucrări are nevoie în total de 72 de milioane de lei.

Linia 5 de tramvai din București, cunoscută ca „Linia Corporatiștilor”, are din nou nevoie de finanțare de la Primăria Capitalei.

În vară, proiectul a fost blocat din lipsa banilor, iar după aproximativ o lună, lucrările au fost reluate după ce Consiliul General a votat o rectificare bugetară.

„Avem deja două facturi emise, una de 12 milioane de lei, iar alta de peste 18 milioane de lei. Vorbim deci de o sumă de 32 de milioane de lei. Nu se va repeta blocajul din vară. Am vorbit cu primarul general și ne-a promis că va face un proiect de rectificare bugetară pentru a ne da bani”, a declarat pentru Gândul Marin Mândrilă, patronul firmei care execută lucrările de reabilitare a liniei 5 de tramvai.

Linia 5 de tramvai. „Avem nevoie de 72 de milioane de lei”

Rectificarea bugetară trebuie votată în Consiliul General al Municipiului București.

Potrivit lui Marin Mândrilă, firma sa are nevoie de 72 de milioane de lei până la sfârșitul anului 2024.

Reabilitarea Liniei 5 de tramvai costă 140 de milioane de lei.

Lucrările de reabilitare au început în februarie 2024, iar termenul de finalizare este martie 2025. Se vor înlocui șinele vechi cu unele noi pe o lungime de 4,25 kilometri, pe tronsonul cuprins între Podul Băneasa și Bulevardul Ștefan cel Mare.

Principalele lucrări care se vor executa în cadrul acestui proiect:

  • lucrări la calea de rulare;
  • realizarea a 15 peroane – vor fi demolate peroanele existente, urmând a fi construite unele noi, dotate cu adăposturi pentru călători, borne reflectorizante, gard pentru protecția călătorilor, stâlpi pentru supraveghere video etc.;
  • lucrări la rețeaua de contact – prin înlocuirea în totalitate a elementelor rețelei de contact;
  • modernizarea substației electrice de tracțiune Nordului – care presupune înlocuirea echipamentelor electrice din cadrul acesteia;
  • lucrări la sistemul de iluminat public – rețeaua de iluminat va fi proiectată și mutată în subteran, prin tuburi de protecție, în ampriza căii de rulare a tramvaiului și în trotuare; în plus, se vor înlocui corpurile de iluminat existente, fiind montate unele cu led;
  • lucrări de relocare a semaforizării de pe B-dul Barbu Văcărescu și strada Alexandru Șerbănescu;
  • lucrări la rețelele edilitare.

„Din cei 4 kilometri și jumătate sunt gata 3 kilometri. Avem de făcut și 18 peroane, dar aici avem o problemă, pentru că cei de la Primăria Capitalei au schimbat soluția tehnică. Vor să le facem din granit, ceea ce va fi mai scump. Oricum, ne prezentăm foarte bine, chiar și cu pauza din vară, când ne-am blocat. Totul este în grafic”, mai spune Marin Mândrilă.


CITEȘTE ȘI:

Proiectul pentru finanțarea Liniei 5 de tramvai, „deraiat” de Nicușor Dan

Când vor începe lucrările de modernizare a liniei 5 de tramvai din București – „linia corporatiștilor”. A fost atribuit contractul de execuție

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și