Prima pagină » Actualitate » M.A.I. pune la dispoziție o APLICAȚIE specială, pentru sesizarea comportamentului AGRESIV în trafic

M.A.I. pune la dispoziție o APLICAȚIE specială, pentru sesizarea comportamentului AGRESIV în trafic

M.A.I. pune la dispoziție o APLICAȚIE specială, pentru sesizarea comportamentului AGRESIV în trafic

Ministerul Afacerilor Interne pune la dispoziția cetățenilor, începând cu data de 27 octombrie 2024, o aplicație prin care pot depune sesizări cu privire la comportamentul agresiv al participanților la trafic. 

„Începând cu data de 27 octombrie 2024, pe aplicația M.A.I., hub.mai.gov.ro, la secțiunea ESAR (sesizări abateri rutiere) se vor putea transmite informații despre comportamentul agresiv în conducerea vehiculelor pe drumurile publice.

Sesizarea participantului la trafic va trebui să conțină, în mod obligatoriu, datele acestuia de identificare (nume, prenume și codul numeric personal ori, după caz, codul de identificare, datele de contact, număr de telefon și adresa de corespondență, declarație pe propria răspundere cu privire la veridicitatea aspectelor percepute și a înregistrării audio-video sau video, data, ora, locul sau orice alte elemente care să conducă la identificarea locului unde a fost surpinsă posibila faptă contravențională, precum și semnătura).

Astfel, următoarea abatere la regimul circulației pe drumurile publice poate fi sesizată de către cetățeni:

Conform prevederilor articolului 54^1 din O.U.G. 195/2002:
(1) Se interzice conducătorilor de vehicule să adopte un comportament agresiv în conducerea acestora pe drumurile publice.
(2) Prin comportament agresiv se înţelege efectuarea, pe drumul public, de către conducătorul de vehicul, a uneia dintre următoarele manevre:

a) deplasarea succesivă de pe o bandă de circulaţie pe alta sau de pe un rând pe altul, alternând din stânga în dreapta, în scopul depăşirii unui şir de vehicule care circulă în acelaşi sens;
b) întoarcerea vehiculului prin folosirea frânei de ajutor;
c) pornirea vehiculului de pe loc prin patinarea excesivă, în gol, a roţilor motoare;
d) circulaţia cu vehiculul la o distanţă foarte redusă faţă de un alt vehicul, înaintea sau în spatele acestuia, cât şi în lateral, ori reducerea bruscă a vitezei de deplasare fără motiv întemeiat, de natură a intimida conducătorul acestuia;
e) folosirea repetată a semnalelor sonore şi/sau luminoase de natură a obliga nejustificat conducătorul de vehicul care circulă în faţa sa să elibereze banda de circulaţie;
f) conducerea mopedului sau motocicletei având în contact cu partea carosabilă numai una dintre roţi;
g) mersul cu spatele cu vehiculul în scopul intimidării celorlalţi participanţi la trafic care circulă în spatele acestuia;
h) realizarea intenţionată a unui derapaj controlat al vehiculului în vederea întoarcerii sau rotirii acestuia;
i) conducerea intenţionată a unui vehicul prin accelerarea repetată a motorului, de natură a stânjeni persoanele aflate în zona drumului public.

Sancțiunea pentru comportamentul agresiv în conducerea vehiculelor pe drumurile publice este prevăzută de articolul 100/3/i din O.U.G. nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice și presupune 4-5 puncte de amendă (660-825 de lei) și măsura complementară de reținere a permisului de conducere pentru 30 de zile.

Scopul acestui demers vizează sancționarea comportamentului agresiv în trafic a conducătorilor de vehicule, prin respectarea regulilor de circulație, astfel încât să fie reduse evenimentele rutiere cu consecințe deosebit de grave.” se arată pe hub-ul de servicii al M.A.I.

Citește și:

„Aroganțele” infracționale ale senatorului Eugen Pîrvulescu. Era judecat pentru CORUPȚIE, dar intervenea cu mită ca să-și pună favoritul la șefia CNI

Cătălin Predoiu, conferință la sediul M.A.I. pentru gestionarea AVERTIZĂRILOR de ploi abundente din perioada următoare

Cine era ”procurorul” cu care falsul polițist se lăuda la proxenetul cu dosar la DIICOT: ”Mă ajută că-s băiețaș cu el. Am mai făcut combinații”

Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, și-a început cariera în funcția de redactor la MEDIAFAX și Antena 3. A evoluat în poziția de editor și reporter în cadrul ... vezi toate articolele