Prima pagină » Actualitate » Peste jumătate dintre accidentele feroviare produse în România au fost deraieri. Trenurile circulă ani de zile fără revizia capitală obligatorie

Peste jumătate dintre accidentele feroviare produse în România au fost deraieri. Trenurile circulă ani de zile fără revizia capitală obligatorie

Peste jumătate dintre accidentele feroviare produse în România au fost deraieri. Trenurile circulă ani de zile fără revizia capitală obligatorie

În ultimii 20 de ani, în perioada 1990-2021, s-au produs 847 de accidente feroviare, 1992 fiind anul cu cele mai multe accidente feroviare, cu 48. Un tren de călători a circulat şapte ani fără să îi fie făcută revizia capitală

Pe locul doi că număr de accidente s-a clasat anul 2019, cu 44. În aproape 70% dintre ele cauzele sunt reprezentate de starea necorespunzătoare a infrastructurii.

Potrivit „Weekend Adevărul“ , din 1990 şi până la începutul lunii septembrie 2021, în România au fost produse 847 de accidente feroviare, dintre care nu mai puţin de 652 au fost deraieri, 155 de incendii la materialul rulant, iar 40 au reprezentat coliziuni

În 1992 au fost cele mai multe accidente feroviare, 48, pe locul doi ca număr de accidente fiind anul 2019, cu 44. Cele mai puţine accidente feroviare, 13, au fost înregistrate în 2009, iar de la începutul acestui an până în septembrie au fost înregistrate 26 de accidente feroviare.
„În anul 2019 au fost deschise şi finalizate 44 de investigaţii ale accidentelor feroviare. În cazul a 30 dintre acestea au fost identificaţi ca factori starea necorespunzătoare a infrastructurii”, a precizat directorul general Mircea Nicolescu.
Din lungimea totală a reţelei de cale ferată din România, de 19.784,458 km, în ultimii 10 ani au fost reabilitaţi doar 477 km de cale ferată, pe Coridorul IV paneuropean. În prezent sunt în derulare lucrări de reabilitare a infrastructurii pe tronsoanele Km 614-Simeria (141,17 km) şi Braşov-Sighişoara (112 km), în cadrul cărora se vor realiza inclusiv lucrări de modernizare a staţiilor de cale ferată şi a punctelor de oprire aflate pe traseu.
O altă problemă majoră o reprezintă gările din România. Pe întreaga reţea feroviară se află 905 staţii de căi ferate şi halte de mişcare, iar din 2000 până în prezent au fost modernizate sau reabilitate doar 51 de staţii şi halte. În lipsa unei surse de finanțare pentru reabilitarea a 47 staţii de cale ferată din România, problema este departe de a fi rezolvată.

Un tren a circulat şapte ani fără revizia capitală obligatorie

Un accident feroviar produs în Gara Goleşti, accident ce se putea solda cu consecinţe extrem de grave, a scos la iveală faptul că un tren de călători a fost lăsat să circule şapte ani fără să îi fie făcută revizia capitală, care era scadentă în 2010. Trenul trebuia retras din circulaţie, însă a fost lăsat să circule fără vreo problemă de către cei de la CFR SA.

Aşa cum arată raportul de investigaţie întocmit de AGIFER, pe data de 7 iunie 2017, un tren de călători a deraiat în Gara Goleşti. Accidentul nu s-a soldat cu victime, iar cauza directă a producerii accidentului a fost funcţionarea necorespunzătoare a echipamentului de frână al trenului. Accidentul s-a soldat cu pagube materiale de 28.000 de lei, reprezentând costurile pentru repunerea pe şine a trenului

 

 

 

 

Citește și