Peste jumătate dintre accidentele feroviare produse în România au fost deraieri. Trenurile circulă ani de zile fără revizia capitală obligatorie
În ultimii 20 de ani, în perioada 1990-2021, s-au produs 847 de accidente feroviare, 1992 fiind anul cu cele mai multe accidente feroviare, cu 48. Un tren de călători a circulat şapte ani fără să îi fie făcută revizia capitală
Pe locul doi că număr de accidente s-a clasat anul 2019, cu 44. În aproape 70% dintre ele cauzele sunt reprezentate de starea necorespunzătoare a infrastructurii.
Potrivit „Weekend Adevărul“ , din 1990 şi până la începutul lunii septembrie 2021, în România au fost produse 847 de accidente feroviare, dintre care nu mai puţin de 652 au fost deraieri, 155 de incendii la materialul rulant, iar 40 au reprezentat coliziuni
„În anul 2019 au fost deschise şi finalizate 44 de investigaţii ale accidentelor feroviare. În cazul a 30 dintre acestea au fost identificaţi ca factori starea necorespunzătoare a infrastructurii”, a precizat directorul general Mircea Nicolescu.
Un tren a circulat şapte ani fără revizia capitală obligatorie
Aşa cum arată raportul de investigaţie întocmit de AGIFER, pe data de 7 iunie 2017, un tren de călători a deraiat în Gara Goleşti. Accidentul nu s-a soldat cu victime, iar cauza directă a producerii accidentului a fost funcţionarea necorespunzătoare a echipamentului de frână al trenului. Accidentul s-a soldat cu pagube materiale de 28.000 de lei, reprezentând costurile pentru repunerea pe şine a trenului