Mai multe companii care operează zboruri de pe aeroporturile din România au anunțat întârzieri din cauza penei Microsoft. Șase curse a fost anulate

Publicat: 19 07. 2024, 13:43
Actualizat: 19 07. 2024, 15:00

Oficialii Companiei Naționale Aeroporturi București, care administrează cea mai mare aerogară din țară, Otopeni, și Băneasa, au anunțat că mai multe curse, operate de patru companii, care sunt programate vineri au anunțat întârzieri șichiar anulări ca urmare a penei majore de natură informatică. Este vorba de compania Microsoft care, conform presei internaționale, are probleme ce țin de serviciile cloud.

Update 14:56: A fost anulat și Wizz 3005 Otopeni-Luton.

Update 14:51: Au fost anulate si zborurile Lufthansa 1652/1653 Munchen-Otopeni-Munchen.

Update 14:24: CNAB a anunțat alte două zboruri anulate, operate de Aeroitalia

  • Aeroitalia 3114 Fiumicino-Henri Coanda si 3115 Henri Coanda – Fiumicino

Mai multe curse, majoritatea spre destinații din Europa, sunt anunțate cu întârzieri, vineri, din cauza problemelor la nivel global ale gigantului IT Microsoft.

CNAB a anunțat și prima cursa anulată vineri.

  • Este vorba de Wizz 3059 spre Beauvais (ora de decolare: 16.45).

Până la ora publicării, oficialii CNAB au confirmat opt zboruri întârziate din cauza penei Microsoft:

  • Wizz Air 3125 către Abu Dhabi (întârziere estimată o oră)
  • Wizz Air către Bologna (întârziere 48 min)
  • Wizz Air 3021 către Tenerife (întârziere o ora si 10 min estimata)
  • Wizz Air  3099 catre Memmingen (estimare întârziere 45 min)
  • Wizz Air 3199 spre Bari (2h30′ întârziere)
  • Wizz Air 3093 spre Dortmund (1h55′ întârziere)
  • Wizz  3089 spre Basel (1h55′ întârziere)
  • Turkish Airlines 1044 spre Istanbul (decolare cu 2h39′ întârziere)

Toate aceste curse au raportat codul specific pentru întârzieri cauzate de această situație punctuală, dar mai sunt alte companii care au întâzieri provocate de alte motive,  precum Eurowings și Ryanair.

Operatorul aviatic low-cost Wizz Air transmite clienților să se mobilizeze pentru a ajunge la aeroport cu cel puțin trei ore înainte de zborurile de vineri, având în vedere că sunt așteptate potențiale perturbări din cauza întreruperii continue a sistemului IT global al unei terțe părți.

Care este cauza

Se pare că problema ține de serviciile cloud ale companiei Microsoft, arată Reuters.

Gigantul tehnologic american Microsoft a comunicat într-o postare pe rețeaua X că ia ”măsuri de atenuare” după întreruperile serviciului din întreaga lume. Utilizatorii ”s-ar putea să nu poată accesa diverse aplicații și servicii Microsoft 365 (…) Continuăm să abordăm impactul persistent pentru aplicațiile Microsoft 365 , care sunt într-o stare degradată”.

Declanșator al situației globale de criză IT pare a fi fost o eroare la actualizarea programului folosit de compania de securitate cibernetică Crowdstrike, care a perturbat, la rândul său, software-ul Microsoft și serviciul 365 de cloud al gigantului american, scrie DW.