Portalul de servicii online al Ministerului Afacerilor Interne (HUB-ul MAI) a fost accesat de aproximativ 10.497.000 de ori, iar numărul de conturi create a ajuns la 487.626, cel mai accesat serviciu fiind programările pe platforma ePaşapoarte.
Peste 1,4 milioane de cetăţeni români s-au programat on-line pe platforma serviciului ePaşapoarte în vederea depunerii documentelor necesare obţinerii paşaportului. Acest serviciu on-line simplifică procesul de obţinere a paşapoartelor şi oferă utilizatorilor un control mai mare asupra programului prin eliminarea timpilor de aşteptare de la ghişee.
Hub-ul, dezvoltat şi implementat la nivelul MAI, are ca scop principal simplificarea accesului cetăţenilor şi al mediului privat la serviciile oferite de MAI. Portalul oferă soluţii rapide şi accesibile instant pe telefoane mobile, tablete sau alte dispozitive, eliminându-se astfel deplasarea fizică la ghişee şi costurile, totodată reducând timpul de aşteptare, informează un comunicat al MAI transmis, joi.
Anul acesta, pentru HUB-ul de servicii, Ministerul Afacerilor Interne a primit premiul „Digitalization of the Year – Public Institutions” în semn de recunoaştere a eforturilor continue de digitalizare realizate prin intermediul fondurilor europene, transformând HUB-ul în cel mai avansat centru de date guvernamental din prezent.
Platforma pentru recrutare a Ministerului Afacerilor Interne a înregistrat încă de la începutul lunii iunie 2024 peste două milioane de accesări. De la data activării sale, 16 octombrie 2023, platforma a revoluţionat procesul de recrutare, centralizând toate anunţurile şi detaliile necesare într-un singur loc accesibil, arată MAI.
Aici utilizatorii pot găsi informaţii actualizate despre posturile vacante scoase la concurs de toate structurile Ministerului Afacerilor Interne.
Totodată, începând cu data de 1 februarie 2023, HUB-ul de servicii a integrat obţinerea certificatului de cazier judiciar online, până în prezent fiind emise peste 516.000 de caziere judiciare.
Respectiv, pe platformă au fost înregistrate peste 361.000 accesări ale cazierelor rutiere, un serviciu online disponibil din 18 mai 2023.
În continuare cele mai utilizate dispozitive pentru accesarea HUB-ului rămân telefoanele mobile, cu un procent de 75%.
Hub-ul de servicii al MAI se distinge printr-o interfaţă intuitivă şi uşor de utilizat, răspunzând cerinţelor moderne de digitalizare. Proiectat cu accent pe uşurinţa de navigare şi interacţiune, HUB-ul oferă utilizatorilor o experienţă accesibilă şi eficientă, precizează sursa citată.
Adoptarea unui mediu „cloud ready” reprezintă un alt element important al platformei, datele fiind stocate într-un mod sigur, fără a compromite securitatea informaţiilor.
În ceea ce priveşte ţările din care este accesat hub-ul Ministerului Afacerilor Interne pe primul loc se situează România, urmată de SUA, Regatul Unit al Marii Britanii, Germania, Italia şi Moldova.
CITEȘTE ȘI:
Serviciu de programare online pentru depunerea cererilor de pașapoarte. Ce HUB a dezvoltat MAI