Un politician din România vinde, la restaurantul pe care îl deține, o cafea la prețul de 60 de lei. „E mai scumpă decât șa Dubai”, spun anumite persoane. Totuși, această băutură costă atât de mult pentru că are un ingredient special.
Președintele PSD Câmpia Turzii, Avram Gal, patron al unui local din Cluj-Napoca, a prezentat, recent, într-un clip pe TikTok cafeaua pe care o vinde la restaurantul lui.
„Dacă doriți să vă răsfățați iubita sau pe dumneavoastră, o puteți face cu o cafea la doar 60 de lei. O cafea specială, cu foiță de aur. Mai bun și mai scump decât în Dubai. Atât s-a putut!”, a spus Avram Gal, viitor candidat la Primăria Câmpia Turzii.
Voicu Ienci, un formator de opinie din Deva, l-a criticat pe președintele PSD Câmpia Turzii pentru modul în care a ales să își promoveze restaurantul Transylvania Steak House din Cluj-Napoca, locul unde cafeaua costă 60 de lei.
„Există reviste și site-uri profilate pe reclamă produselor și serviciilor de lux din lumea asta. Foarte bine că sunt și satisfac niște nevoi, atâta timp cât există un segment de public care să le consume. Banii trebuie să circule, valoarea adăugată trebuie să fie cât mai mare în orice lanț economic, de la o veriga la altă, atâta timp cât există cineva dispus să plătească.
Problema apare când marea majoritate a societății câștigă lunar cam cât să mănânce odată la restaurantul de fițe deschis recent la Cluj. Tot o problema apare când înțelegi să îți faci reclamă gratis, pe rețelele de socializare, sfidând pe cei mai mulți, în speranța că mesajul tău va ajunge și la cei mai potriviți să cumpere ce vinzi.
Nu e ilegal să fii mârlan, dar nu e nici bine, asta cu atât mai mult cu cât există o zona în care devii penibil chiar în ochii celor care ți-au înghițit sau ți-au făcut jocul pană acum, ai celor care au fost atrași și făcuți curioși de circul tău promovat agresiv pe rețelele online.
Nu cred că unui clujean serios și potent financiar îi face plăcere să fie filmat și postat cum își duce furculiță la gură. Ștaiful averii vine la pachet cu discreția și atitudinile echilibrate și modeste, care vorbesc de caracter, nu numai de o suma sau altă. Tocmai de aceea marile branduri de lux își protejează cu grijă identitatea clientelei, folosesc canalele de comunicare adecvate.
Adresarea spre public a unui restaurant de lux se face prin mijloacele de bun simt, specializate în așa ceva, nu prin circ de tarabă de mici pe Tik-Tok sau Instagram.
Costă să te promovezi pe site-uri adecvate, să îți câștigi clasificări, etc? În mod sigur costă, dar este drumul bunului simt și al certificării adecvate prețului pe care îl ceri.
Altcumva riști să fi precum cocalarul cu BMW, care bagă de 50 de lei benzină, iar pe clienți să îi transformi după chipul și asemănarea ta”, a scris Voicu Ienci, pe Facebook.