Nou intrată pe piața din România, compania Makyol din Turcia a devenit, în 2023, al treilea constructor după numărul kilometrilor de autostradă contractați. Mai mult, dacă va semna și contractul pentru lotul 2 al Autostrăzii Sibiu-Făgăraș (A 13), ar egala WeBuild (Italia), situată în prezent pe locul al doilea.
În topul constructorilor de autostradă din România, UMB conduce detașat cu aproape 500 de kilometri contractați, WeBuild lucrează pe lotul 5 al Autostrăzii Sibiu -Pitești (30 km) și are în proiectare 37 km pe lotul 3 Tigveni-Cornetu, deci în total 67 de kilometri de autostradă, iar Makyol are deja contracte semnate pe loturile 3 și 4 ale Autostrăzii Sibiu-Făgăraș (34 km), va semna contractul pentru lotul 1, pentru că nu au fost contestații (15 km), și se află în calcul pentru lotul 2, adică alți 20 de kilometri, scrie economedia.ro
Așadar, cu 34 de kilometri deja semnați și alți 15 kilometri care se semnează în câteva zile (plus drumuri de legătură), Makyol îi depășește și pe cei de la Alsim Alarko cu 34 de kilometri în șantier pe A0 București Sud, iar Pizzarotti 38 de kilometri pe A 0 și A 7.
Strabag are contracte pe 16 kilometri de autostradă și alți 19 kilometri de Drum Expres (13 cu profil de Drum Expres). Asocierea Mapa-Cengiz are 31 kilometri pe lotul 2 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești, probabil cel mai greu lot de autostradă care va intra în execuție în 2024, mai scrie economedia.ro
Makyol este o companie înființată la Istanbul în 1965. Unul dintre cele mai importante proiecte la care a participat în asociere este Autostrada Gebze-Orhangazi-Izmir cu 377 kilometri lungime, podul peste Marea Marmara Osman Gazi (2620 metri lungime), 18 kilometri de viaducte și 7 kilometri de tuneluri.
Pe lângă lucrările de infrastructură rutieră, Makyol va lucra și în asocierea cu Alsim Alarko pentru prima secțiune a Metroului M 6 Gara de Nord-Otopeni.
Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.
Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.
Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei
Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani.
Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov).
Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani). Pentru A13 Brașov – Bacău, vineri, 6 octombrie, a fost termen în SEAP pentru desemnarea câștigătorului contractului pentru Studiul de Fezabilitate, dar CNAIR nu a desemnat câștigătorul.
CITEȘTE ȘI: