Makyol ar putea construi integral Autostrada Sibiu-Făgăraș. După UMB și WeBuild, compania din Turcia devine al treilea constructor important

Makyol ar putea construi integral Autostrada Sibiu-Făgăraș. După UMB și WeBuild, compania din Turcia devine al treilea constructor important
Dacă va semna și contractul pentru lotul 2 al Autostrăzii Sibiu-Făgăraș (A 13), Makyol ar egala WeBuild (Italia), situată în prezent pe locul al doilea
Publicat: 07/10/2023, 14:54
Actualizat: 07/10/2023, 14:56

Nou intrată pe piața din România, compania Makyol din Turcia a devenit, în 2023, al treilea constructor după numărul kilometrilor de autostradă contractați. Mai mult, dacă va semna și contractul pentru lotul 2 al Autostrăzii Sibiu-Făgăraș (A 13), ar egala WeBuild (Italia), situată în prezent pe locul al doilea.

În topul constructorilor de autostradă din România, UMB conduce detașat cu aproape 500 de kilometri contractați, WeBuild lucrează pe lotul 5 al Autostrăzii Sibiu -Pitești (30 km) și are în proiectare 37 km pe lotul 3 Tigveni-Cornetu, deci în total 67 de kilometri de autostradă, iar Makyol are deja contracte semnate pe loturile 3 și 4 ale Autostrăzii Sibiu-Făgăraș (34 km), va semna contractul pentru lotul 1, pentru că nu au fost contestații (15 km), și se află în calcul pentru lotul 2, adică alți 20 de kilometri, scrie economedia.ro

Așadar, cu 34 de kilometri deja semnați și alți 15 kilometri care se semnează în câteva zile (plus drumuri de legătură), Makyol îi depășește și pe cei de la Alsim Alarko cu 34 de kilometri în șantier pe A0 București Sud, iar Pizzarotti 38 de kilometri pe A 0 și A 7.

Strabag are contracte pe 16 kilometri de autostradă și alți 19 kilometri de Drum Expres (13 cu profil de Drum Expres). Asocierea Mapa-Cengiz are 31 kilometri pe lotul 2 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești, probabil cel mai greu lot de autostradă care va intra în execuție în 2024, mai scrie economedia.ro

Podul peste Marea Marmara, unul dintre cele mai importante ale companiei

Makyol este o companie înființată la Istanbul în 1965. Unul dintre cele mai importante proiecte la care a participat în asociere este Autostrada Gebze-Orhangazi-Izmir cu 377 kilometri lungime, podul peste Marea Marmara Osman Gazi (2620 metri lungime), 18 kilometri de viaducte și 7 kilometri de tuneluri.

Pe lângă lucrările de infrastructură rutieră, Makyol va lucra și în asocierea cu Alsim Alarko pentru prima secțiune a Metroului M 6 Gara de Nord-Otopeni.

Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.
Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.
Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei

Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani.

Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov).

Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani). Pentru A13 Brașov – Bacău, vineri, 6 octombrie, a fost termen în SEAP pentru desemnarea câștigătorului contractului pentru Studiul de Fezabilitate, dar CNAIR nu a desemnat câștigătorul.

CITEȘTE ȘI:

Cea mai spectaculoasă construcție din România, podul de la Brăila, este gata! Webuild: „Totul este pregătit pentru inaugurare”

VIDEO | Pietro Salini, director executiv Webuild: „Construirea podului suspendat de la Brăila este o realizare imensă a noastră și a României”

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
„Descoperirea care ne face să regândim modul în care a apărut viața pe Pământ”. Ce...
LIDL, prima reacție după ce Sânziana Negru și Ștefan Floroaica au aruncat la gunoi produsele...
FOTO. Sorana Cîrstea, apariție incendiară, într-o rochie verde transparentă, care a lăsat la vedere poate...
Andrei Versace a sunat la Ambulanță, înainte să fie găsit mort în casă: "A avut...
DEZVĂLUIRI NOI | Ce au descoperit legiștii sub unghiile Marinei, dentista din Brăila. Cât ar...
Mantea și-a dezvăluit DIETA specială pe care o respectă! Arată fabulos la 38 de ani
Dentista Marina Gavril ar fi fost ucisă la comandă. Luni a fost înmormântată în R....
Doctorița Gavril, ucisă în 30 de secunde! Filmul complet al crimei din Brăila
„Zici că noi alegem președintele în America” Dan Negru vorbește despre prioritățile românilor după anunțul...
Au peste 40 de ani, dar arată ca la 20. Ele sunt vedetele pentru care...
Cele mai ieftine SUV-uri cu transmisie automată. Care sunt rivalii lui DUSTER?
Oamenii de ştiinţă sunt uimiţi de „oxigenul întunecat” din adâncurile oceanului Pacific
Eveniment RAR deasupra Antarcticii! S-a întâmplat BRUSC
Interzis la volan! Legea care se aplică în toată România. Vei fi reținut pentru 24...
O mare companie din România concediază. Sunt probleme uriașe
Imagini din apartamentul în care Andrei Versace a fost găsit fără suflare. Ce se observă...
Bombă în cazul morții lui Andrei Versace
Cât au plătit Tavi Clonda și Gabriela Cristea pentru o cursă de la aeroport la...
Cine sunt părinții lui Andrei Versace și cu ce se ocupă? Povestea unui imperiu imobiliar...
BANCUL ZILEI. Costică îl întreabă pe Mitică: –De ce porți verigheta pe mâna cealaltă?
Telescopul Hubble urmărește materia întunecată din galaxii cu ajutorul stelelor