Marcel CIOLACU crede că dezvoltarea infrastructurii feroviare ajută și Republica Moldova/ „Rămâne prizonieră între lumile dezvoltate și nedezvoltate”
This browser does not support the video element.
Căile ferate din România sunt considerate prioritare în ceea ce privește dezvoltarea infrastructurii, mai ales că, nu s-a mai cumpărat nici măcar un tren nou în 30 de ani, după cum declară ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, în cadrul emisiunii lui Mihai Gâdea de la Antena 3. Acesta a mai spus că, în momentul de față, 160 de noi garnituri de tren se află în diverse stadii de licitație pentru achiziționare.
De anul viitor, ministrul Transporturilor spune că se va circula de la București la Pașcani numai pe autostradă. Sorin Grindeanu spune că partea de căi ferate românească nu a mai beneficiat de investiții de mai bine de 20 de ani.
Următoarea prioritate pentru noi trebuie să fie cea legată de căile ferate. Și zona de căi ferate trebuie să beneficieze de ceea ce nu s-a beneficiat de 20 și ceva de ani. Vă dau un exemplu și primul ministru știe. Apropo de garnituri noi de tren: de 30 de ani nu s-a cumpărat nici măcar un tren nou în România. Acum avem 160 de trenuri în diverse de garnituri, în diverse stadii de licitație. E un pas înainte de asta, e un segment. Partea cealaltă este infrastructura propriu-zisă a a căilor ferate. Asta trebuie să fie următoarea preocupare aici, la anul se va merge de la București până la Pașcani doar pe autostradă. Evident, se închid și alte tronsoane în țară care se află acum în lucru, dar și se știe în continuare ce e de făcut.
La rândul său, premierul Marcel Ciolacu a adăugat și faptul că există granturi de finanțare, accesate de țara noastră, pentru dezvoltarea infrastructurii. Lucru care este benefici și pentru vecinii noștri din Republica Moldova.
Planurile sunt clare. Trebuie început cu toată forța și pe partea cealaltă, cea legată de căile ferate. Și s-a început. Există bani, bani europeni, avem cele mai multe granturi, fiindcă e considerat transport verde, exact ca metroul. Cei mai multe granturi sunt pe căile ferate. Strategic, în primul rând, conexiunea dintre Iași și Chișinău, pe ecartament european. În momentul acela, dăm o șansă de dezvoltare Republicii Moldova. Dacă România nu se implică. Dar în primul rând conectivitatea, Republica Moldova rămâne prizonieră și-un tampon al nimănui între lumile dezvoltate și nedezvoltate.
CITEȘTE ȘI:
O Marcel CIOLACU, despre marile probleme ale ROMÂNIEI: Nu pot să stau să mă uit cum importăm