S-a pus cruce pe marile proiecte din Capitală! Imagini dezolante de pe șantierele celor mai importante lucrări, acolo unde nu mai e picior de muncitor! FOTO & VIDEO EXCLUSIV
GÂNDUL.RO prezintă azi imaginile dezolante ale marilor proiecte de infrastructură din Capitală – lucrări care au fost lăsate pur și simplu de izbeliște! Din păcate, este vorba de șantiere extrem de importante pentru fluidizarea traficului, precum și pentru reducerea nivelului de poluare din zonele respective! Vorbim aici de Străpungerea Ciurel – A1, Pasajul Doamna Ghica sau modernizarea Bulevardului Prelungirea Ghencea, acolo unde nu se mai lucrează de luni bune!
Dezvoltarea Capitalei în ceea ce privește infrastructura rutieră este trasă pe dreapta, de mai multe luni! Vorbim de proiecte extrem de importante, care pur și simplu nu se mai dezvoltă, și au rămas într-un stadiu dezolant!
De vină pentru această situație sunt atât actuala administrație, care nu reușește să găsească soluții pentru a merge mai departe, dar și administrațiile anterioare, care au demarat lucrări fără să țină cont de anumite aspecte deosebit de importante.
Străpungerea Ciurel, marele eșec administrativ al Capitalei!
Cel mai bun exemplu al eșecului administrativ este Pasajul Ciurel! Deși a costat 240 de milioane de lei, controverstatul pod este în prezent „un viraj la stânga”!
De ce? Pentru că în actuala formă, proiectul este neterminat. Încă „din fașă” el prevedea și o străpungere, un drum expres către Autostrada București -Pitești, pe lângă Lacul Morii, care să fie o alternativă pentru Bulevardul Iuliu Maniu din Cartierul Militari. Doar că acest drum nu se mai poate face, spune actualul primar al Capitalei, Nicușor Dan, care dă vina pe vechea administrație pentru această situație.
Ca atare, vorbim aici de un eșec administrativ uriaș, iar din imaginile realizate de fotoreporterii GÂNDUL.RO se poate observa că pe terenul pe care ar fi trebuit să treacă drumul expres este plin de construcții!
Totuși, fostul primar al Capitalei, Gabriela Firea, a declarat în mai multe rânduri că drumul către A1 se poate realiza „minim invaziv”, cu mai puține exproprieri.
Nicușor Dan spune însă că străpungerea nu se mai poate realiza:
„Problema cea mai mare a acestui proiect este continuarea lui, care trece la 20 de metri de un bazin de apă potabilă, de unde bucureştenii beau apă. Din cauza unor fenomene chimice, nu poţi să acoperi bazinele de apă potabilă. Pe de altă parte, nu poţi să treci cu trei benzi pe sens pe lângă apa potabilă. Acesta este motivul pentru care proiectul, aşa cum este, nu poate să fie realizat”, a declarat Nicușor Dan încă din toamna anului trecut, de când a fost ales la Primăria Capitalei.
Pasajul de la Doamna Ghica este în prezent în aer!
Un al proiect extrem de important, pe care Primăria Capitalei a pus cruce, este Pasajul Doamna Ghica, acolo unde nu se mai lucrează de luni bune, iar la fața locului, utilajele Trustului de Construcții Metropolitane din București zac pe mijlocul drumului.
Motivul? Nu sunt bani! Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat luni (15 martie), când a anunțat bugetul Capitalei, că nu sunt bani pentru acest proiect și că vrea să-l transfere la Primăria sectorului 2.
Pasajul de la Doamna Ghica a fost realizat de fosta administrație în proporție de 40% iar termenul de finalizare a proiectului era luna mai 2021 – dată care, evident, nu mai este nici pe departe valabilă! Proiectul, pe care s-a pus cruce în prezent, este unul extrem de important în zonă, pentru fluidizarea traficului.
Prelungirea Ghencea nu poate fi preluată nici de Primăria Sectorului 6
O altă lucrare vitală pentru sectorul 6 din Capitală, acolo unde locuitorii se chinuie de ani buni din cauza blocajelor și a lipsei de infrastructură este cea de pe Prelungirea Ghencea.
Și aici lucrările au fost sistate, din lipsă de bani spune edilul Capitalei, care a anunțat luni ce are de gând cu acest proiect.
Practic, Nicușor Dan cere ajutorul pentru o bună bucată din acest drum de la Compania Națională de Investiții, după ce a fost refuzat de primarul sectorul 6, care a spus că nu are bani!
„Prelungirea Ghencea, am avut o discuție cu primarul sectorului 6, a spus că și-ar dori să preia, dar nu are bani. Și atunci ce pot să vă spun, între Brașov și Râul Doamnei, ne propunem să terminăm în acest an, dar fără linia de tramvai. Pentru tronsonul de până la Centură, exproprierile sunt în valoare 70 de miloane de lei, iar pentru lucrări mai este nevoie undeva la 120 de milioane de lei, fără tramvai. Cu tramvai, încă 120 de milioane de lei, încercăm să discutăm cu CNI”, a declarat Nicușor Dan, luni, când a prezentat bugetul Primăriei pe acest an.
Așadar, bucureștenii, care sunt obișnuiți de 30 de ani cu o dezvoltare într-un ritm extrem de lent, așa cum s-a întâmplat cu multe alte proiecte, de la Pasajul Basarab la Metroul din Drumul Taberei, vor avea și în continuare de îndurat și de așteptat ca alte lucrări vitale să se „așeze” la locul lor…
Foto & Video: Mihai Pop / Gândul