Mașinile alimentate cu motorină și benzină, pe cale de dispariție. Termenul stabilit de UE pentru interzicerea vânzărilor
UE lucrează la o serie de programe UE pentru reducerea emisiilor de CO2 și introducerea unor noi practici cu impact redus asupra mediului. Dintre acestea, traficul auto este unul dintre principalele: obiectivul este de a începe țările membre să reducă vânzarea și circulația mașinilor diesel și pe benzină.
Conform planurilor de la Bruxelles, tranziția definitivă la sistemele de transport ecologic ar trebui să aibă loc în următorii 14 ani, transmite publicația Politico,
Iată cele mai importante date de luat în considerare.
Interzicere pentru mașinile pe benzină și diesel în UE: două date importante
În pachetul climatic din 14 iulie, Comisia Europeană ar putea propune 2035 ca ultimul an în care va fi posibilă vânzarea de mașini pe benzină sau diesel în Europa. Potrivit raportelor din diverse mass-media, în propunerea privind noile standarde de CO2, Comisia nu s-a putut opri pentru a stabili obiective pentru 2030.
Comisia analizează posibilitatea de a impune o reducere a emisiilor cu 60% până în 2030, mult peste obiectivul de 37,5% menționat inițial. Până în 2035, obiectivul ar putea fi de reducere cu 100% a emisiilor.
Într-un interviu acordat ANSA, directorul general pentru climă al Comisiei, Mauro Petriccione, a menționat posibilitatea unei ținte pentru 2030 de 40 de grame de CO2 pe kilometru, ceea ce ar însemna o reducere cu 60% a emisiilor pentru mașinile noi.
Adăugarea unui obiectiv de 100% până în 2035 ar însemna sfârșitul motoarelor diesel și pe benzină.
Potrivit Agenției Internaționale pentru Energie, toate mașinile noi introduse pe piața globală vor trebui să fie neutre în carbon până în 2035 – explică președintele Comisiei de mediu a Parlamentului European, Pascal Canfin.
Opriți-vă mașinile diesel și benzină în UE: cererile a 9 țări
A fost solicitată o dată „în conformitate cu obiectivele zero emisii 2050” pentru interzicerea comercializării în Europa a mașinilor noi diesel sau pe benzină. Acest lucru a fost solicitat de un grup de nouă state (Austria, Belgia, Danemarca, Grecia, Irlanda, Lituania, Luxemburg, Malta și Țările de Jos) într-o declarație comună. Țările producătoare de automobile nu au respectat cerințele, care includ capacitatea de a acționa la nivel național, consolidarea standardelor de tarifare și a infrastructurii.
„Franța și Spania discută obiective pentru 2040 – a declarat șeful Reprezentanței Permanente a Danemarcei Elizabeth Hojmark Cukijati, într-o dezbatere organizată de Fundația Europeană pentru Climă – Germania are, de asemenea, o nouă politică climatică și cred că situația politică este foarte diferită de la cea de acum câteva luni și acest lucru mă face optimist ».
Propunerile Comisiei urmează să fie publicate pe 14 iulie, înainte de examinarea de către Parlamentul UE și statele membre.
Reacțiile producătorilor auto cu privire la termenul limită al UE pentru a interzice vehiculele diesel și benzină
Sigrid de Vries, președintele lobby-ului pentru componente CLEPA, a declarat: „Dacă aveți nevoie de o mașină nouă în 2036, nu va fi o alegere.
Mașina va avea un motor electric, indiferent dacă se potrivește sau nu nevoii, este accesibilă sau nu, sau dacă există energie verde și infrastructura pentru a o încărca sau nu.”
Înainte de a introduce regulile, producătorii auto solicitat ca UE și statele membre să investească dramatic pentru a crește numărul de puncte de încărcare pentru a face vehiculele electrice mai viabile.
Dar UE este pregătită să ia măsuri drastice, indiferent, pentru a contribui la îndeplinirea obiectivelor stabilite în noul său Acord Verde.
Doar Volvo și Volkswagen au planuri de tranziție până la sfârșitul deceniului, potrivit unui studiu realizat de militanții ecologici Transport & Environment.
Raportul ONG-ului spunea că BMW și Daimler sunt cei mai puțin pregătiți să abandoneze motoarele tradiționale.
Conform Acordului Verde al UE, emisiile din transporturi ar trebui să scadă cu 90% până în 2050.
În semn că aceste planuri urmează să fie accelerate, noile ținte ating obiectivele inițiale de 37,5% convenite în 2018.
Ce orașe din Uniunea Europeană sunt cele mai grave de poluarea aerului
Orașele din Polonia și Italia sunt printre cele mai poluate din Europa în ceea ce privește calitatea aerului, în timp ce cele din Scandinavia și Marea Baltică sunt clasate ca fiind cele mai bune, au arătat noi date, citate de Euronews.
Agenția Europeană de Mediu (EEA) a lansat ultimul său clasament privind calitatea aerului în oraș, reiterând faptul că în unele orașe poluarea aerului continuă să prezinte un risc pentru sănătate.
S-a estimat la sfârșitul anului trecut că 417.000 de cetățeni din 41 de țări europene și-au pierdut prematur viața în 2018 din cauza poluării aerului – cu 60.000 mai puțini decât un deceniu mai devreme, dar totuși „mult prea mari” pentru agenție.
O directivă europeană a stabilit concentrația maximă tolerată de particule fine în aer la 25 µg / m3 pentru anul, în timp ce Organizația Mondială a Sănătății (OMS) are o orientare mult mai strictă de 10 µg / m3.
Particulele fine sunt poluanții atmosferici cu cel mai mare impact asupra sănătății în ceea ce privește boala și moartea prematură.
Orașul european cu cea mai bună calitate a aerului din ultimii doi ani sa dovedit a fi Umea în Suedia, unde concentrația de particule fine este în medie de 3,7 µg / m3. Este urmat de Tampere în Finlanda (3,8 µg / m3) și Funchal, Portugalia (3,8 µg / m3).
De asemenea, figurează în top 10: Uppsala și Stockholm din Suedia; Tallinul Estoniei și Narva și Tatu; Orașul Bergen și Trondheim și orașul spaniol Salamanca.