Prima pagină » Actualitate » Mașinile ELECTRICE au un risc de 3 ori mai mare de a lovi pietonii decât vehiculele pe benzină, în special în orașe (studiu)

Mașinile ELECTRICE au un risc de 3 ori mai mare de a lovi pietonii decât vehiculele pe benzină, în special în orașe (studiu)

Mașinile ELECTRICE au un risc de 3 ori mai mare de a lovi pietonii decât vehiculele pe benzină, în special în orașe (studiu)
Sursa foto: Profimedia images - Caracter ilustrativ

Mașinile electrice și hibride, cunoscute pentru silențiozitatea lor comparativ cu vehiculele cu motoare cu ardere internă, prezintă un risc mai mare de a lovi pietonii, în special în zonele urbane, potrivit unei analize a accidentelor rutiere din Marea Britanie.

Analiza, bazată pe miliarde de kilometri parcurși de vehicule electrice și cu combustibili convenționali, relevă că mașinile electrice și hibride au de două ori mai multe șanse să lovească pietonii decât cele alimentate cu benzină sau diesel, iar în mediul urban, riscul este de trei ori mai mare.

Cercetătorii sugerează că această problemă poate fi atribuită mai multor factori, inclusiv vârsta mai tânără și experiența limitată a șoferilor de vehicule electrice. De asemenea, „silențiozitatea” acestor mașini le face mai greu de detectat auditiv de către pietoni.

Un raport al Departamentului de Transport al SUA din 2017 a confirmat, de asemenea, că mașinile electrice și hibride prezintă un risc cu 20% mai mare pentru pietoni decât vehiculele tradiționale, acest risc crescând la 50% în timpul manevrelor la viteză redusă, cum ar fi virajele și parcarea.

Din iulie 2019, vehiculele hibride și electrice noi vândute în Europa sunt obligate să fie echipate cu un sistem acustic de alertă pentru a emite sunete la viteze mici. Cu toate acestea, numeroase mașini electrice mai vechi încă circulă fără aceste dispozitive, potrivit B1TV.

Pe lângă silențiozitatea lor, mașinile electrice au o accelerație rapidă și sunt de obicei mai grele decât cele pe benzină, ceea ce duce la distanțe de frânare mai lungi, adăugând astfel un alt factor de risc în siguranța pietonilor.

Absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, Alexandru Toșa a debutat în presă în 2020. Începând din mai 2021 face parte din echipa ... vezi toate articolele

Citește și