În contextul războiului dintre Israel și gruparea teroristă Hamas, în spațiul online au început să circule mesaje de boicotare a trei giganți americani. Este vorba despre lanțul american de fast-food, McDonald’s, gigantul cafenelelor, Starbucks, și compania cinematografică Walt Disney, toate cu sediul în SUA.
Conflictul dintre Israel și Hamas începe să aibă repercusiuni și asupra mediului de business internațional, nu doar în plan politic și social. De pildă, compania americană de fast-food McDonald’s a intrat în vizorul susținătorilor cauzei palestiniene, din pricina unor ambalaje la produsele lor care folosesc culorile Israelului, respectiv alb – albastru.
Decizia unui magazin McDonald’s din SUA de a-și împacheta burgerii în culorile israeliene a stârnit indignare globală pe rețelele de socializare. Un client din Chicago a încărcat un videoclip săptămâna trecută, exprimându-și șocul și indignarea că burgerul său era învelit în albastru și alb, asemănător cu culorile drapelului israelian.
Mc Donald’s este acuzată că oferă mâncare gratuită soldaților IDF, precum și spitalelor care tratează răniți din atacul de pe 7 octombrie. De asemenea, restaurantul a anunțat că oferă o reducere de 50% pentru soldații și forțele de securitate care le calcă pragul.
Pe 23 octombrie, acțiunile la McDonald’s au scăzut pe piața bursieră cu 0,10%. Astfel, o acțiune la gigantul american se tranzacționează luni cu 258,11 USD, cu mai puțin de 0,27 de dolari, față de ziua precedentă.
Compania americană Starbucks, lideră în industria cafelei, a criticat un mesaj al sindicatului său despre atacul terorist al Hamas asupra civililor israelieni. Sindicatul, Starbucks Workers United, a postat „Solidaritate cu Palestina” pe platforma de socializare X deasupra unei imagini cu un buldozer operat de Hamas care dărâma un gard din Gaza în timpul atacurilor împotriva Israelului.
Starbucks Workers United stands with Palestine. pic.twitter.com/A0Rg63b7sp
— Starbucks Workers United (@SBWorkersUnited) October 20, 2023
Într-o declarație oficială, compania Starbucks s-a distanțat de comentariile angajaților săi: „Condamnăm fără echivoc aceste acte de terorism, ură și violență și nu suntem de acord cu declarațiile și opiniile exprimate de Workers United și membrii săi”, a spus Starbucks într-o postare, citată de CNN.
Cuvintele și acțiunile Workers United le aparțin lor și numai lor, a adăugat compania.
Starbucks a dat în judecată sindicatul Starbucks Workers United, acuzând-ul că folosește numele și logo-ul companiei atunci când a postat pe rețelele de socializare. Procesul este depus la Tribunalul Districtual al Statelor Unite pentru Districtul de Sud al Iowa din Davenport, și citează ca reclamanți pe Service Employees International Union, Workers United și Iowa City Starbucks Workers United, conform Newsweek.
Luni, o acțiune la compania Starbucks se tranzacționează cu 94,19 USD, în scădere cu 0,24% față de ziua precedentă.
Săptămâna trecută, gigantul american din industria cinematografica a anunțat că va oferi Israelului un ajutor în valoare de 2 milioane de dolari. Peste 700 de lideri din industria divertismentului au semnat o scrisoare deschisă publicată de organizația non-profit Creative Community For Peace, în sprijinul Israelului.
Printre celebritățile și directorii de divertisment care au semnat scrisoarea, se numără: Gal Gadot, Jerry Seinfeld, Jamie Lee Curtis, Chris Pine, Mayim Bialik, Liev Schreiber, Amy Schumer, Michael Douglas, Debra Messing, Haim Saban, Mark Hamill, Rick Yorn, Howie Mandel, Julian Edelman , Antoine Fuqua și alții.
Trebuie să facem cu toții tot ce putem pentru a sprijini oamenii nevinovați care se confruntă cu atât de multă durere, violență și incertitudine – în special copiii. Condamnăm aceste atacuri, ura care le-a motivat și toate actele de terorism și vom continua să lucrăm pentru a găsi mai multe modalități de a oferi sprijin în regiune și de a onora victimele, familiile lor și toți cei afectați de acest război, a spus CEO-ul Disney, Robert A. Iger.
Disney a donat 1 milion de dolari către Magen David Adom, o filială a Federației Internaționale a Societăților de Cruce Roșie și Semilunii Roșii care oferă servicii medicale de urgență și servicii bancare de sânge în Israel și 1 milion de dolari altor organizații nonprofit care lucrează în regiune, în special celor cu un concentrați-vă pe acordarea de ajutor copiilor, titrează The Times of Israel.
Astăzi, o acțiune la compania americană Walt Disney se vinde cu 82,65 de dolari, cu 0,72% mai puțin față de ziua precedentă.
Cele trei companii nu sunt sigurele pe care susținătorii pro-Palestina îi îndeamnă pe consumatorii din întreaga lume să le boicoteze. Alături de cele trei, pe „lista neagră” se numără și companii precum L’Oréal Paris, Nestlé, Coca-Cola, HP, Siemens sau Strauss.
În timpul invaziei Federației Ruse în Ucraina, mai multe companii au adoptat aceeași strategie de marketing, în sensul în care au afișat mesaje de susținere pentru Ucraina, ba chiar au plecat definitiv de pe piața rusă. Același tratament l-au avut și anumiți sportivi din Rusia, care le-a fost interzisă participarea la diferite turnee internaționale, doar pe motivul cetățeniei lor. (detalii AICI)
CITIȚI ȘI: