Prima pagină » Actualitate » Mecanicii Metrorex trebuie să facă 500 de „ture” pentru rodajul primului metrou Alstom produs în Brazilia. Când ajunge în România a doua garnitură

Mecanicii Metrorex trebuie să facă 500 de „ture” pentru rodajul primului metrou Alstom produs în Brazilia. Când ajunge în România a doua garnitură

Surse Metrorex au explicat pentru Gândul cum se va face rodajul primei garnituri de metrou Alstom, produs în Brazilia. De asemenea, sursele Gândul ne-au spus când va ajunge în România al doilea tren. Metroul „Ilfov” a plecat din Brazilia pe 16 aprilie.  

Prima garnitură de metrou care a ajuns în România la sfârșitul lunii aprilie 2024 va începe în curând testele, cu mecanici români. Dar asta după ce angajații Metrorex vor fi instruiți de către cei de la Alstom.

„Testele, de 10 mii de kilometri, se vor face doar pe Magistrala Drumul Taberei. Acolo vor circula aceste trenuri. Magistrala 5 are 20 de kilometri, 10 dus, 10 întors. Asta înseamnă cam 500 de ture pentru rodajul de 10 mii de kiometri. Nu știm în cât timp se vor face, va fi dificil”, au explicat surse Metrorex pentru Gândul.

Cel mai probabil, testele se vor efectua doar noaptea. Potrivit surselor Gândul, angajați de la Alstom sunt așteptați săptămâna viitoare la Berceni, pentru a începe instructajul mecanicilor români.

Surse Metrorex: Al doilea metrou Alstom ajunge pe 27 mai la Berceni

Pe de altă parte, surse Metrorex au precizat pentru Gândul că a doua garnitură produsă în Brazilia, respectiv trenul „Ilfov” va ajunge în depoul de la Berceni pe data de 27 mai.

Gândul a publicat în premieră, în septembrie anul trecut, imagini VIDEO cu noile metrouri.  Imaginile pot fi vizionate AICI.

Noile metrouri Alstom vor circula pe Magistrala Drumul Taberei

Noile vagoane, care vor ajunge în România cu foarte mare întârziere, ar urma să intre în circulație anul acesta pe Magistrala Drumul Taberei.

Fiecare tren are șase vagoane, 114 metri lungime și capacitatea este de 1.200 de pasageri/tren.

Alstom ar fi trebuit să livreze prima garnitură către Metrorex, din cele 13 rame, în iunie 2023. Acestea vor ajunge cu o întârziere foarte mare.

Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou , care vor fi introduse pe Magistrala 5.

Contract de peste 100 de milioane de euro

Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.

Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opţiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.

„Aceste trenuri vor circula pe recent inaugurata Magistrală 5. Conform cerinţelor beneficiarului, trenurile au o configuraţie specifică, personalizată pentru metroul din Bucureşti. Au caroserie din oţel inoxidabil, 114 metri lungime şi 3 metri lăţime, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri/ tren.

Fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală. Asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi. Configuraţia finală, culorile şi finisajele vor fi complet personalizate în conformitate cu cerinţele clientului, în etapa de proiectare”, declarat Gabriel Stanciu, director general Alstom România, în 2020.

Citește și:

Mihai Barbu, președinte CA Metrorex: „Avem mai puține trenuri. Purtăm discuții dure cu cei de la Alstom”

Metroul bucureștean în 2024, marile obiective. Mihai Barbu, Metrorex: „Începem lucrările pentru Otopeni, așteptăm trenurile din Brazilia”

Salariul mediu net la metrou va depăși 7.400 de lei de la 1 noiembrie. Mihai Barbu, Metrorex: „Au avut loc 26 de runde de negocieri”

 

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și