Metrorex are conturile BLOCATE. Webuild, fostă Astaldi, solicită 21 de milioane de euro de la compania de metrou. „Nu putem face plăți”

Publicat: 28 06. 2024, 08:00

Metrorex are conturile blocate în urma unei datorii către Webuild (fostă Astaldi), – liderul de asociere care a construit Magistrala 5, Drumul Taberei. Surse administrative au declarat în exclusivitate pentru Gândul că italienii au cerut și au obținut poprirea conturilor Metrorex. Este vorba de o datorie de 21 de milioane de euro. Compania de metrou din Capitală a contestat decizia obținută de Webuild și așteaptă un răspuns. În prezent, Metrorex nu poate face plăți.

Surse administrative au declarat în exclusivitate pentru Gândul că Webuild a obținut blocarea conturilor Metrorex.

Informația ne-a fost confirmată și de către Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație al Metrorex.

„Este vorba de o sumă de 108 milioane de lei (21 de milioane de euro), bani care provin din claim-uri de pe Magistrala 5, pe care le solicită compania Webuild. Suma provine de la lucrări din anul 2011”, a declarat Mihai Barbu pentru Gândul.

Președinte CA Metrorex: Trebuie să vedem cum putem plăti în continuare salariile oamenilor

Președintele CA Metrorex susține că a fost contestată decizia de poprire a conturilor obținută de Webuild.

Așteptăm o decizie. Sperăm noi să fie favorabilă, adică să se suspende decizia definitivă obținută de Webuild. Apoi, trebuie să facem toate demersurile ca să obținem banii ca să plătim această datorie. Există o decizie definitivă a instanței în acest sens. Trebuie să vedem cum putem plăti în continuare salariile oamenilor. Cert este că în prezent avem o problemă, nu putem face plăți. Banii pentru plata datoriei trebuie să-i luăm de la Ministerul Transporturilor”, a mai declarat Mihai Barbu pentru Gândul.

Metrorex, obligată de Curtea de Apel București la plata datoriei către fosta Astaldi

Webuild și Metrorex au avut mai multe litigii, iar unul dintre ele s-a încheiat anul trecut. Curtea de Apel București le-a dat italienilor o decizie favorabilă, definitivă.

În iunie 2023, CAB a decis că Metrorex trebuie să vireze către Webuild suma de 68 de milioane de lei, plus TVA.

„Obligă pârâta la plata către reclamantă a sumei de 68.495.324,4 lei la care se adaugă TVA, precum şi a dobânzii legale penalizatoare reglementată de art. 3 alin. 2 indice 1 din O.G. nr. 13/2011, de la data de 02.04.2018 şi până la data efectivă a plăţii, reprezentând cheltuieli suplimentare acumulate în perioada 16.02.2016 – 01.04.2018 generate reclamantelor de întârzierile înregistrate ca urmare a evenimentelor de risc ale achizitorului, produse în perioada 30.06.2013 – 31.08.2016. Obligă pârâta să ramburseze reclamantelor cheltuielile de judecată în valoare de 392.712,99 lei, efectuate în primul ciclu procesual şi cheltuielile de judecată în valoare de 30.000 lei (reprezentând onorariu avocat redus) pentru al doilea ciclu procesual. Definitivă”, se arată în decizia Curții de Apel București, din iunie 2023.

Conturile Metrorex, blocate și în 2019

Conturile Metrorex au mai fost blocate și în 2019, tot de către Astaldi (în prezent Webuild), pentru o sumă de 94 de milioane de lei.

Astaldi era acuzată atunci că a încetinit drastic lucrările la Magistrala 5, linie care a întârziat foarte mult.

Magistrala 5 a fost construită de asocierea Astaldi (în prezent Webuild), FCC Construccion, Delta ACM și A.B. Construct.

Webuild, acuzată de șantaj de către ministrul Transporturilor, în cazul Podului de la Brăila

Italienii de la Webuild sunt implicați în prezent în scandalul Podului de la Brăila.

La scurt timp după ce a fost dat în folosință de către italieni, peste 400 de șuruburi de pe pod nu ar fi fost strânse. Ulterior, asfaltul de pe pod s-ar fi încrețit.

Ministrul Transporturilor acuză compania italienească de șantaj.

Sorin Grindeanu a declarat recent că Webuild, constructorul podului de la Brăila, cere 230 de milioane de lei ca să dea drumul la circulație pe podul de la Brăila. „Nu o să fim de acord cu acest tip de șantaj” a fost răspunsul ministrului Transporturilor.

CITEȘTE ȘI:

Șeful de sindicat de la metrou, semnal de alarmă: „Marți s-a evitat o tragedie, dar nimeni nu poate garanta că astfel de incidente nu se vor repeta”

VIDEO EXCLUSIV | Cât de sigur mai este mersul cu metroul? Lider sindicat Metrorex: „Instalațiile de pe Magistrala 2 trebuie schimbate neapărat”

EXCLUSIV | Metroul bucureștean în 2024, marile obiective. Mihai Barbu, Metrorex: „Începem lucrările pentru Otopeni, așteptăm trenurile din Brazilia”