Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului angajează influenceri care să promoveze România în mediul online
Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului vrea să angajeze influenceri pentru a promova online România ca destinaţie pentru turiştii străini, potrivită ca excursii de tip city-break. Anunţul a fost publicat pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), iar data limită de transmitere a propunerilor este 28 iunie.
În anunţul formulat de Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului se menționează că principalul obiectiv stabilit pentru publicitatea online, realizată de influenceri, se bazează pe promovarea excursiilor de tip city-break. De asemenea, vor fi propulsate evenimentele organizate în România, ce țin de turismul enogastronomic, inclusiv partea de experiență si agrement, precum și turismul de distracție.
Un alt obiect constă în atragerea unui număr cât mai mare de vizitatori pe site-ul romania.travel și pe platformele MAT de socializare, prin intermediul canalelor online ale influencerilor. Scopul final este acela ca persoanele care accesează reţelele sociale să se transforme în vizitatori ai ţării noastre.
Selecţia urmează să fie derulată în perioada septembrie-octombrie a acestui an şi vizează micro-influenceri, care au sub 100.000 de urmăritori, macro-influenceri – între 100.000 şi 1 milion de urmăritori şi mega-influenceri – peste 1 milion de urmăritori.
În ceea ce privește cerințele de comunicare, postările făcute de influenceri trebuie să fie veridice, neînșelătoare și autentice, comparațiile legate de destinația turistică a țării noastre cu destinații ale altor țării trebuie să fie făcute în mod obiectiv și pozitiv, care sa nu discrediteze sau să denigreze România.
Aplicațiile trimise în urma publicării anunţului pe SEAP trebuie să cuprindă informaţii relevante referitoare la derularea strategiei, nominalizări de influenceri atât din România, cât şi din Europa, pentru fiecare categorie indicată şi al căror profil să se potrivească întregii campanii, precum şi alte date referitoare la criteriile de evaluare şi costuri.
Demersul face parte din campania integrată de promovare a destinaţiei turistice România, care va fi derulată în cursul acestui an de Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului, în parteneriat cu Consiliul de Brand Turistic Naţional.