Prima pagină » Actualitate » Ministerul Educației și al Mediului anunță Campania Națională „Curățăm România”. Ce vor învăța elevii

Ministerul Educației și al Mediului anunță Campania Națională „Curățăm România”. Ce vor învăța elevii

Ministerul Educației și al Mediului anunță Campania Națională „Curățăm România”. Ce vor învăța elevii
Sursa foto: Shutterstock - caracter ilustrativ

Elevii vor putea participa, în luna aprilie, la acțiunile organizate în cadrul Campaniei Naționale „Curățăm România”, prezentată, vineri, într-o videoconferință interinstituțională cu inspectoratele școlare județene, organizată de Ministerul Educației.

Ministrul Educației, Sorin Mihai Cîmpeanu, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Barna Tánczos și chestorul Camerei Depuțatilor, George Tuță, în calitate de inițiator al legii de promovare a Educației financiare, au participat la videoconferința care a avut ca temă deschiderea școlii românesti către societate, respectiv modernizarea/reforma învățământului românesc.

Elevii, încurajați să se implice în acțiuni de voluntariat

Cu această ocazie, cei doi miniștri au prezentat Campania Națională „Curățăm România!”, care se va derula sub sloganul „Vrem o țară fără deșeuri abandonate!” în cursul lunii aprilie 2022.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Educaței, campania își propune responsabilizarea și implicarea activă a tuturor elevilor cu obiectivul comun de a păstra o țară curată, prin participarea specialiștilor în probleme de mediu la orele de dirigenție cu tematici specifice, precum și prin încurajarea implicării elevilor în activități de voluntariat în domeniul protecției mediului.

„Formarea de atitudini și percepții privind protecția mediului reprezintă pentru cele două ministere un obiectiv la fel de important ca implicarea în acțiuni concrete de ecologizare pe bază de voluntariat. La nivelul fiecărui județ, acțiunile educative vor fi coordonate de echipe mixte formate din reprezentanti ai inspectoratelor școlare și ai instituțiilor de nivel județean din subordinea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor”, arată sursa citată.

În acest context, ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu a subliniat importanța introducerii „Săptămânii verzi” în structura anului școlar 2022 – 2023 ca perioadă dedicată acțiunilor de protecție a mediului.

Potrivit instituției, această inițiativă este în acord cu prioritățile la nivel european și mondial, precum și cu obiectivele Proiectului România Educată. Conform declarației asumate de către miniștrii Sorin Mihai Cîmpeanu și Barna Tánczos, regulamentul de organizare a „Săptămânii verzi” va fi elaborat în parteneriat de către cele două instituții guvernamentale.

Focus pe educația financiară

La evenimentul de vineri s-a detaliat și cea mai recentă inițiativă de promovarea a dobândirii unor cunoștințe mai bogate cu privire la principiile și mecanismele de bază economice de către elevi, dar nu numai.

Este vorba de inițiativa legislativă lansate de deputatul și chestorul Camerei Deputaților, George Tuță, în urma căreia data de 11 aprilie a fost instituită „Ziua educației financiare”. Legea a fost deja adoptată marți de Camera Deputaților, for decizional. Conform acestei lei, Parlamentul României, Ministerul Finanţelor, Ministerul Educaţiei, Banca Naţională a României, Autoritatea de Supraveghere Financiară şi Institutul de Studii Financiare, precum şi alte autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale sunt încurajate să organizeze manifestări publice, simpozioane, seminarii, mese rotunde sau alte tipuri de evenimente publice, în domeniul educaţiei financiare. Un protocol în acest sens este deja în vigoare din 2018.

În acest context, ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu a solicitat inspectorilor școlari generali ca încă din acest an, între 11 și 15 aprilie 2022 să fie organizate întâlniri între elevi și reprezentanți ai instituțiilor financiar-bancare, subliniind importanța abordării în școli a temelor de educație financiară în concordanță cu vârstele elevilor. „Astfel, ministrul Educației încurajează acest tip de activități și recomandă cadrelor didactice implicarea în integrarea acestor teme în cât mai multe componente ale actului didactic”, a transmis instituția.

Țintă: Fiecare sală de clasă din România să fie echipată cu tablă inteligentă cu ecran tactil

Cu ocazia videoconferinței a fost abordată implementarea componentei de educație a Planului Național de Redresare și Reziliență, atât la nivelul inspectoratelor școlare, cât și la nivelul unităților de învățământ. „Având în vedere că, la momentul întâlnirii, sunt cunoscute deja cele 1.391 de școli selectate după primul apel de finanțare din cadrul Proiectului Național de Reducere a Abandonului Școlar (PNRAS), a fost reliefată importanța implicării inspectoratelor școlare județene în activitatea de coordonare și monitorizare a implementării proiectului”, conform comunicatului.

La eveniment s-au prezentat și standardele de echipare cu mijloace informatice a sălilor de clasă, laboratoarelor de informatică și Smart Lab-urilor educaționale, conform ordinului de ministru semnat în data de 30 martie și transmis spre publicare în Monitorul Oficial.

„Un obiectiv ambițios al Ministerului Educației este ca, la sfârșitul perioadei de implementare a PNRR, fiecare sală de clasă din România să fie echipată cu tablă inteligentă cu ecran tactil, care să substituie creta și tablele clasice. Peste 360 milioane euro din PNRR sunt alocate de către Ministerul Educatiei pentru finanțarea acestei măsuri care se dorește a fi un pas esențial spre reforma educației propusă prin proiectul România Educată – componenta de digitalizare a educației”, a transmis ministerul.

Acestei sume i se adaugă cele peste 95 milioane euro pentru dotarea laboratoarelor standard de informatică și aproape 120 milioane euro pentru înființarea a 1.100 Smart Lab-uri, finanțarea fiind asigurată tot de către Ministerul Educației, prin PNRR.

Ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu a anunțat că inspectoratele școlare județene vor fi entitățile responsabile de centralizarea solicitărilor la nivelul fiecarui județ și de organizare a procedurilor de achiziție, standardele de echipare promovate de către Ministerul Educației (prin ordin de ministru) fiind deja transmise spre publicare în Monitorul Oficial. În acest context, s-a solicitat constituirea echipelor responsabile pentru implementarea acestui proiect la nivelul fiecărui inspectorat școlar.

Mariana Predescu a absolvit studii superioare de jurnalism și are o experiență de peste zece ani în mai multe redacții online din România. Face parte din echipa GÂNDUL.RO din 2020 și urmărește ... vezi toate articolele

Citește și