Forma de învățământ cu frecvență care presupunea interacțiunea fizică dintre profesori și studenți va fi redefinită printr-o Ordonanță de Urgență, orele online urmând să fie introduse în orar în funcție de domeniile de studiu.
Anunțul a fost făcut vineri de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, într-o conferință de presă, după discuții purtate cu rectorii universităților veniți la Iași pentru a participa la Consiliul Național al Rectorilor.
„Se redefinește forma de învățământ cu frecvență, care până acum era definită prin interacțiunea, subliniez, nemijlocită, în spațiul universitar, între profesor și studenți. Acum sunt permise o serie de activități online – în limbaj obișnuit -, în limbaj juridic: activități susținute prin mijloace informatice, electronice, și de comunicare specifice”, a declarat Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației.
Activitățile vor fi introduse în definiția formei de învățământ cu frecvență. Ministerul a precizat că Agenția Română peste Asigurarea Calității în Învățământul Superior are responsabilitatea ca, în decurs de 90 de zile de la momentul în care va fi publicată în Monitorul Oficial OUG cu aceste modificări, să elaboreze un plan diferențiat în funcție de domeniul și nivelul de studii și de forma de învățământ.
„Proporția orelor de curs pe care le poți susține fără prezență fizică diferă de la domeniul medical, la domeniul ingineresc, la domeniul socio-umane sau domeniul artelor. ARACIS va analiza fiecare domeniu în parte și va spune, pentru că este singura entitate îndreptățită, care este procentul admis pentru aceste activități. Va exista și o abordare separată în funcție de nivel – licență, master, doctorat”, a mai completat ministrul Educației.
Modificările vor fi aplicate începând cu anul universitar 2022 – 2023. Discuțiile cu privire la introducerea în legislația de anul viitor a unei forme de a susține online o parte din activitatea didactică este unul dintre subiectele principale ale reunirii Consiliului Național al Rectorilor. Întâlnirea rectorilor are loc la Iași în perioada 7 – 10 aprilie și este găzduită de către Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași.
Pe parcursul zilei de sâmbătă vor avea loc discuții aplicate între rectori și reprezentații ARACIS pentru determinarea a cât la sută din activitatea didactică se poate desfășura în format online, în funcție de specializare și de facultate.