Evaluare Națională 2021. Ministrul Educației anunță digitalizarea corectării lucrărilor, din 2022, după numărul mare de contestații din acest an
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, anunță modificări majore în corectarea lucrărilor de la examenele naționale și în evaluarea rezultatelor, începând de anul viitor, după ce la Evaluarea Națională 2021 au fost depuse peste 20.000 de contestații.
Astfel, lucrările elevilor de clasa a VIII-a vor fi scanate chiar în sala de examen, în fața candidaților, după ce profesorii supraveghetori vor aplica pe foi un cod unic de identificare, pentru ca apoi lucrările elevilor să fie corectate online, “de către evaluatori care nu pot comunica între ei”, a declarat ministrul, pentru EduPedu.ro.
Procedura este similară celei aplicate la olimpiada națională de matematică și explicată de profesorul Radu Gologan, cel care a criticat felul în care Ministerul Educației colectează în prezent lucrările fizice ale elevilor și le transportă cu poșta securizată între centre de corectare pentru a le nota.
De altfel, în acest context, Sorin Cîmpeanu a declarat pentru sursa citată că va introduce digitalizarea corectării încă de anul viitor, la evaluările de la clasele a II-a, a IV-a, a VI-a, a VIII-a și prin pilotare la Bacalaureat.
Aceeași procedură de corectare online a lucrărilor va fi aplicată, de anul viitor, și la Evaluările Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, precum și la Bacalaureat, dar aici doar prin pilotare, a precizat ministrul. În plus, colectarea datelor se va face la nivel de item.
„Chiar dacă este un obiectiv ambițios, o să insist să se desfășoare așa, de la anul, Evaluările Naționale la clasele a II-a, a IV-a, a VI-a, Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a și să avem pilotare pentru Bacalaureat”, a mai spus ministrul Educației.
Cîmpeanu a precizat că modificarea se va realiza pe fonduri din PNRR: „Am inițiat deja discuții la nivel național și de negociere cu Comisia Europeană, pentru a utiliza resurse în vederea informatizării evaluărilor, lucru care corespunde priorității de digitalizare existentă în educație, dar în același timp corespunde și nevoii de standardizare a evaluărilor”.
„Cu resursele existente la nivelul Ministerului Educației, e nevoie de un minimum de achiziții de echipamente care trebuie făcute până anul viitor și de formarea personalului implicat în evaluare. De asta am spus că s-ar putea face anul viitor, chiar dacă am precizat că e un obiectiv extrem de ambițios”, a mai declarat Cîmpeanu.