Prima pagină » Actualitate » Ministrul Educației, despre extinderea anului școlar: „Nu dorim încă o modificare pentru anul școlar următor”

Ministrul Educației, despre extinderea anului școlar: „Nu dorim încă o modificare pentru anul școlar următor”

Ministrul Educației, despre extinderea anului școlar: „Nu dorim încă o modificare pentru anul școlar următor”

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat, marți, că nu va propune o schimbare de structură pentru anul școlar 2021-2022. În schimb, va pune în discuție o extindere a anului școlar începând cu septembrie 2022.

Ministrul Educației: Dorim să punem în discuție extinderea perioadei de școala din septembrie 2022

„Structura anului școlar 2021-2022 este cunoscută. Dacă vrem să modificăm ceea ce știm deja, ministerul nu va veni cu propunere, dar dacă profesorii, elevii, părinții vor cere acest lucru ministerul Educației va susține. Nu dorim să inducem încă o modificare pentru anul școlar următor. Dorim însă să punem în discuție extinderea perioadei de școala din septembrie 2022” a afirmat Cîmpeanu la Digi24, întrebat despre posibilitatea extinderii anului școlar viitor.

Săptămâna trecută, Societatea Academică din România, alături de asociații de elevi și de Federația asociațiilor de părinți, dar și de organizații precum Salvați Copiii și World Vision România, au făcut un apel public către premierul României și ministrul Educației pentru începerea cursurilor din anul școlar 2021-2022 în data de 1 septembrie 2021 și un an școlar mai lung decât are România în prezent.

România, una dintre cele 3 țări europene care au cele mai puține zile de școală din Europa

România este una dintre cele 3 țări europene care au cele mai puține zile de școală din Europa: în jur de 165, la fel ca Malta și Albania, spun experții europeni în raportul „The organisation of school time in Europe”, realizat de Agenția Executivă pentru Educație a Comisiei Europene (EACEA/Eurydice).

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, surprins de rezultatele simulării pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat

Ministrul susține că rezultatele sunt „surprinzător de bune”, ținând cont că anul școlar s-a desfășurat în condiții de pandemie, iar mulți profesori au spus că subiectele au fost grele.

„Față de specificul acestui an, rezultatele sunt surprinzător de bune. Sunt mai bune decât în anii 2017, 2018, când nu a fost pandemie. Nu au fost acele pierderi generate de predarea online. Iar totuși a fost procentul de promovare mai scăzut decât anul ăsta”, a spus Sorin Cîmpeanu, la Digi 24.

Citește și