Ministrul Educației: „Nu doar copiii din România fac meditații. Fac și cei din Franța, Japonia sau Germania”
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat miercuri că nu doar elevii din România fac meditații, ci și cei din Japonia, Franța sau Germania.
Ministrul a spus că „meditațiile sunt peste tot”, iar pierderile educaționale suferite de copii în perioada pandemiei sunt foarte mari, informează Digi24.
„Pierderile educaționale au fost mari și foarte mari. Pierderile educaționale au fost neuniform distribuite, există această inechitate. Principala problemă a sistemului de învățământ din România nu este performanța, ci este inechitatea, este lipsa unui acces echitabil la un învățământ de calitate. Aceste diferențe au existat dintotdeauna, aceste diferențe există și în alte sisteme de învățământ din lume, în toate sistemele de învățământ din lume.
Meditațiile, să știți, că nu sunt un atribut al sistemului de învățământ din România, meditațiile sunt peste tot, și în Franța, și în Japonia, și în Germania, deci meditațiile există. Sunt foarte pragmatic în abordare, nu vreau să fiu ipocrit și să spun că vom ajunge în momentul în care vom interzice părinților să consolideze pregătirea propriilor copii. Acest lucru este o absurditate și nu se face niciunde în lume”.
MINISTRUL EDUCAȚIEI, SORIN CÎMPEANU
Sorin Cîmpeanu: Orele remediale ar putea fi o soluție
Ministrul Educației spune că o soluție pentru meditațiile particulare la care părinții își trimit copiii, contra cost, ar putea fi meditațiile organizate în mod regulat în școli, pe modelul orelor remediale.
Totuși, el atrage atenția că orele remediale nu funcționează așa cum și-au dorit oficialii din Educație și recunoaște că acestea nu sunt suficiente pentru recuperarea de către elevi a materiei pierdute.
„Ce putem face? Să venim din resursele statului, în paralel, cu meditații organizate sistemic, la nivelul școlii. Avem aceste ore remediale, care funcționează nu atât de bine pe cât ne-am dori, nu ne așteptăm să recuperăm toate aceste pierderi suferite pe perioada de pandemie. Vom extinde acest program de ore remediale, atât în timp la nivelul anului școlar următor și sunt covins că va fi nevoie și după anul școlar 2021-2022 pentru că sunt pierderi foarte mari, nu trebuie să negăm acest aspect. La ore remediale participă un număr mic de elevi, care duc aceste ore mai degrabă spre sistemul meditațiilor plătite de către stat, trebuie extins atât în timp, cât și numeric, pentru că cei care au suferit pierderi cu siguranță sunt mult mai mulți decât cei 250.000 de elevi care au reclamat aceste pierderi”, mai spune ministrul.