Prima pagină » Actualitate » VIDEO | Primele concluzii privind cauzele mediilor greșite pentru zeci de mii de elevi la Evaluarea Națională și Bacalaureat. Cîmpeanu: ”Patru note diferite pe aceeași lucrare. Este foarte grav”

VIDEO | Primele concluzii privind cauzele mediilor greșite pentru zeci de mii de elevi la Evaluarea Națională și Bacalaureat. Cîmpeanu: ”Patru note diferite pe aceeași lucrare. Este foarte grav”

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat marți, la Digi24, că deși a supravegheat cu mare atenție desfășurarea examenelor de la Evaluarea Națională și de la Bacalaureat, au existat multe situații în care profesorii au corectat mult prea subiectiv testele, rezultând un număr foarte mare de contestații care au fost reevaluate și notate în multe cazuri foarte diferit. 

„53.000 sunt lucrări ale căror note au fost schimbate după contestații, din 56.000. Din cele 53.000, au fost două treimi în plus și una în minus. La prima evaluare, se pare că elevii au fost depunctați”, a spus ministrul.

Sorin Cîmpeanu a subliniat gravitatea situației, mai ales că a cerut suplimentar și o recorectare a lucrărilor de către cei care au creat subiectele și baremele, iar concluziile au fost ”triste”.

”Preferențial este ultima corectare. Nota care rămâne este ultima, a două. Eu am făcut un exercițiu și, pe lângă media inițială și cea rezultată în urmă contestației, am mai cerut o reevaluare în centrul de examen și apoi a patra evaluare am cerut-o la Centrul Național de Evaluare și Examinare, ca să fie făcută de cei care au creat subiectele și care au creat și baremele, iar concluziile au fost triste: patru evaluări pe aceeași lucrare, patru note diferite, în unele situații. Grav, foarte grav”, a atențonat ministrul.

Întrebat de ce s-a ajuns în această situație, ministrul Educației a spus că factorul uman, subiectivismul foarte pronunțat a fost o cauză posibilă.

„Am fost zi de zi, la fiecare probă, am urmărit personal modul de elaborare a subiectelor și baremul în comparație. Insist că subiectele au fost corect formulate, gradul de dificultate a fost corect stabilit pentru examenul național iar baremul, mai ales la Evaluarea Națională, a fost fragmentat atât de mult încât era foarte greu să greșești și totuși am avut diferențe foarte mari”, a adăugat Cîmpeanu.

Ministrul a subliniat că este necesară implementarea unui sistem de corectare automatizată, realizată de un soft, care va putea elimina greșelile, mai cu seama în testele grilă.

„Asta înseamnă că factorul uman, subiectivismul este foarte pronunțat și este clar că avem nevoie de o corectură obiectivă, care să fie făcută de evaluatori care nu se cunosc între ei și să fie făcută automat de un soft care nu mai greșește, atunci când este vorba de întrebări tip grilă”, a mai spus ministrul Sorin Cîmpeanu.

Autor

Citește și