Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu: Peste 65.000 de elevi sunt în situaţia de neîncheiere a situaţiei şcolare pe primul semestru. Avem raportări de 280.000 de elevi, care spun că au avut dificultăţi în acces la echipamente IT şi la Internet
Peste 65.000 de elevi sunt în situaţia de neîncheiere a situaţiei şcolare pe primul semestru, a declarat ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, joi. Cauza subliniată de ministrul Educației este existența unor factori, precum accesul la echipamente IT și la internet, împiedicând participarea la procesul de educație.
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu: Peste 65.000 de elevi sunt în situaţia de neîncheiere a situaţiei şcolare pe primul semestru. Avem raportări de 280.000 de elevi, care spun că au avut dificultăţi în acces la echipamente IT şi la Internet
„Avem o serie de date care nu sunt într-o armonie perfectă. Ultimele raportări ne arată peste 65.000 de elevi estimaţi, subliniez, estimaţi, ca fiind în situaţie de risc cu privire la neîncheierea situaţiei şcolare pe primul semestru. Deci, evident că aceşti elevi au ajuns în această situaţie din cauza unor factori care au împiedicat participarea la procesul de educaţie. Şi, în acelaşi timp, avem raportări de 280.000 de elevi, care spun, sunt declaraţii proprii, că au avut dificultăţi în acces la echipamente IT şi la Internet”, a afirmat Cîmpeanu, la masa rotundă „Cum începem şcoala?”, organizată de Salvaţi Copiii România, informează Agerpres.
Aproximativ 280.000 de elevi au făcut declarații, după ce, anul trecut, în luna aprilie, 230.000 au transmis că nu au acces la echipamente sau tehnologie. Ulterior, Ministerul Educaţiei a făcut o achiziţie de 250.000 de tablete, iar problema ar fi trebuit să fi fost rezolvată, a indicat Cîmpeanu.
„Şi, totuşi, separat de aceştia, au apărut alţi 280.000 de elevi care au declarat că nu au avut acces la învăţarea online din cauza lipsei de echipamente sau din cauza lipsei de acces Internet. Acest lucru ar trebui să fie verificat, una din explicaţii ar fi aceea că în prima etapă au declarat că au acces la echipamente aceia care, fiind doi sau trei în casă, au avut un singur echipament sau au avut echipamentul părinţilor, după cum, o altă explicaţie, îmi pare rău că trebuie s-o spun, dar nu cred că are rost să ascundem nici lucrurile care sunt, să spunem, în dezavantajul ministerului, nici al şcolii, dar nici al elevilor, care, deşi au acces, aflând că există posibilitatea de a avea o tabletă sau un laptop în plus… ‘dacă se poate, de ce nu'”, a explicat ministrul Cîmpeanu.
Ministerul Educaţiei va primi pe 4 februarie, prin proiectul ROSE, 60.000 de laptopuri şi sunt în derulare şi contracte de achiziţie pentru videocamere şi table interactive, a informat Cîmpeanu.
„Aceste videocamere ne vor susţine în procesul de asigurare a învăţământului online pentru cei care au vulnerabilităţi care îi împiedică să participe fizic. Şi atunci, şi profesorii şi elevii vor beneficia de aceste echipamente care vor ajunge în şcolile româneşti. Să sperăm că situaţia se va rezolva, pentru că, evident, în ipoteza fericită în care vom avea şcoli cu prezenţă fizică la un anumit nivel vom direcţiona resursele materiale către cei care sunt obligaţi, fără voia şi fără dorinţa lor, să continue procesul de învăţare online”, a spus ministrul Cîmpeanu.
Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a declarat, la GÂNDUL LIVE, că nu părinții, profesorii sau ministrul se pronunță asupra redeschiderii școlii, ci specialiștii epidemiologi.
„Se impun două precizări: Da, cu siguranță, statul, școala au datoria să asigure accesul la educație, în situațiile de vulnerabilități medicale certificate – boli cronice ale copiilor care nu permit asumarea unui risc epidemiologic, este vorba și despre copiii care prezintă o simptomatologie, unde se recomandă să nu intre în colectivitate. Este vorba și de cadrele didactice cu vulnerabilități.