Ministrul Proiectelor Europene, Adrian Câciu, a declarat sâmbătă, în cadrul unui eveniment, că programa după care învață copiii săi nu s-a adaptat la realitățile digitale din prezent și a adăugat că profesorii nu pot cere elevilor să citească „Moara cu noroc” de Ioan Slavici, când ei stau mai mult cu ochii în tabletă.
„Trebuie, totuşi, acolo gândită o adaptare rapidă pentru că pe noi ne-au depăşit copiii. Cel mare a prins digitalizarea, să zic aşa, Android-ul, pe la 7 ani, a început să se joace pe YouTube, fără să-i zicem noi. Cel mic, în schimb, la doi ani de zile, ne trezeam că cântă telefonul şi nu ştiam de ce cântă telefonul. Vedea cum facem noi pe Android şi a început să fure, cum apasă el pe ecran. Deci, ei se adaptează mult mai repede, dar noi nu le oferim nimic.
Nu vă supăraţi, cu tot respectul, trebuie să îi ducem să citească, dar haideţi să o facem în mod atractiv. Nu poţi să-i ceri «Moara cu noroc» a lui Slavici de pe carte, când el toată ziua stă cu ochii în tabletă, în digital. Ori transformăm din perspectiva asta educaţia într-un mod reformator, cu ochii la viitor, ori o să fim într-o struţo-cămilă”, a afirmat Adrian Câciu la Universitatea de Vară a PES activists România, potrivit news.ro.
Ministrul a explicat şi de ce nu este introdusă inteligenţa artificială în administraţie.
„Este frica de schimbare, oameni buni. 60% din companii nu au digitalizare, au o pseudo-digitalizare, un pic, aşa. Au trecut la mail-uri ca să spună că nu se mai fac hârtii, dar nu e digitalizare în adevăratul sens al cuvântului. Este încă rezistenţa la schimbare”, a adăugat Câciu.