Ministrul Sorin GRINDEANU a verificat stadiile Loturilor 4 și 5 ale Autostrăzii Pitești-Sibiu/ „Autostrăzile n-au culoare politică”

Publicat: 05 07. 2024, 12:43

This browser does not support the video element.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a reînceput vizitele în șantierele CNAIR ca să verifice modul în care se derulează lucrările pentru pentru dezvoltarea rețelei de autostrăzi din România. Ministrul Grindeanu, însoțit de reprezentanții CNAIR și de autoritățile județene din Argeș, a mers pe Loturile 4 și 5 ale autostrăzii Pitești-Sibiu, componentele Tigveni-Curtea de Argeș și Curtea de Argeș-Pitești, unde lucrează constructorii de la PORR și WEBUILD. 

Constructorii care lucrează pe Loturile 4 și 5 din Autostrada Pitești-Sibiu lucrează foarte bine și într-un ritm susținut, a constatat cu nedisimulată bucurie ministrul Sorin Grindeanu, cu ocazia vizitei sale în teren de vineri.  PORR și WEBUILD, cele două firme care au câștigat contractele pe cele două loturi, au șanse mari să termine lucrările mai repede decât termenii prevăzuți în contract, spune ministrul Grindeanu.

Evoluție foarte bună pe șantierul Secțiunii 4 (Tigveni – Curtea de Argeș) din Autostrada Sibiu- Pitești. Pe cei 9,86 km, constructorul austriac a ajuns la un stadiu fizic al lucrărilor de aproape 43%. 500 de muncitori și 200 de utilaje lucrează la: terasamente,  consolidări, structuri, un tunel. Contractul cu o valoare 1,67 de miliarde de lei (fără TVA) – finanțat prin PT- trebuie finalizat cel târziu în anul 2027. Cea mai complexă lucrare de pe acest sector de autostradă este tunelul Momaia (1,3 km), format din două galerii, la care s-au forat, până în prezent, 760,5 m pe calea 1 și 651,2 m pe calea 2. După finalizarea lucrărilor pe toate cele 4 secțiuni aflate acum în execuție, cel mai târziu în 2028 (cele două secțiuni montane), autostrada Sibiu – Pitești (parte din A1) va avea 122 km. Pe 13,17 km, între Sibiu și Boița se circulă deja din luna decembrie 2022. La ora actuală mai este în lucru secțiunea 5 (Curtea de Argeș – Pitești) în lungime de 30,35 km, iar secțiunea 2 (Boița – Cornetu), în lungime de 31,33 de km, a intrat sectorizat în execuție. Secțiunea 3 (Cornetu – Tigveni) în lungime de 37,4 km, este acum în faza de proiectare și anul acesta trebuie de asemenea să intre de asemenea în faza de construcție, anunță Grindeanu pe pagina sa de Facebook.

Aflat în teren, alături de șeful CNAIR, Cristian Pistol, și șeful Consiliului Județean Argeș, Ion Mânzână, precum și de primarii localităților prin care trece autostrada, ministrul Sorin Grindeanu a subliniat calitatea și ritmul de lucru al constructorilor.

Eu vreau să-i felicit pe constructori! Sunt unii dintre cei mai buni constructori din România în acest moment. Nu doar că își fac treaba așa cum vedeți cu toții, ci doar și devansează termenele, așa cum au făcut și la Boița-Sibiu pe lotul unu, unde de asemenea au devansat. Aici, pe acest tronson suntem undeva aproape de 45% cea mai grea lucrare e legată de cele două tunele. S-a trecut de 50% pe cele două tunele ca lungime sunt de 1,3km la unu suntem peste 700m, la celălalt în jur de 650m. Deci suntem peste 50% la aceste două lucrări, mai dificilă decât restul, media e undeva la 45%. Eu sunt extrem de mulțumit de modul în care în care lucrează această companie și mai vreau să spun ceva pe celălalt tronson, pe Pitești-Curtea de Argeș, să știți că este asfalt pe 90 și ceva la 100 din traseu. Avem trei sau patru puncte critice, acele poduri, traversări, unde se lucrează în acest moment și unde mobilizarea este foarte bună. Dar vă repet, pe toată lungimea de peste 30km de la Pitești la Curtea de ar Argeș, pe acest Lot 5 este asfalt așternut în acest moment pe aproape 90% din dacă nu chiar mai bine de 90% din traseu. Termenul pe acel tronson e e 2025. Termenul aici este 2028, 2027 martie, dacă nu mă înșel, ceva de genul acesta. Acuma eu nu vreau să avem un contract semnat și eu mă țin tot timpul de termenii contractului.

Ministrul Grindeanu a mai precizat și faptul că își asumă orice inconvenient provocat șoferilor, însă este mai important ca aceste autostrăzi, odată începute, să fie și finalizate.

Autostrăzile n-au culoare politică, să știți și atâta timp cât soluția este aceasta, dacă vrem să avem autostrăzi, de a restricționa pe o perioadă de o lună traficul, eu nu ezit, chiar dacă e an electoral și chiar dacă mulți mi-au spus că ar fi bine să amânăm, sunt mai importante autostrăzile decât alegerile. Credeți-mă, pentru că au fost destui ani în care probabil că s-a gândit altcumva și au fost mai importante alte lucruri, îmi asum acest lucru. Pe mine mă interesează să fac autostrăzi, în România și asta fac împreună cu cu echipa de la CNAIR și cu toată lumea. Cu toate riscurile, sigur că sunt deschis la propuneri care ar putea îmbunătăți, să spunem ceea ce colegii din CNAIR, împreună cu Poliția Rutieră, cu toată lumea au gândit. Suntem deschiși, doar că, repet, construcția de autostrăzi în România și așa este prea mult întârziată și nu avem altă soluție decât să mergem în ritmul în care mergem aici, în care mergem pe lotul celălalt, dacă vrem într-un final să avem aceste lucrări.

CITEȘTE ȘI:

Sorin Grindeanu clarifică disputa cu Webuild, constructorul Podului de la Brăila. Ce spune despre SCRISOAREA către ambasadorul Italiei/Criza Metrorex

Sorin Grindeanu: „Circulația pe Valea Oltului, pe timp de zi, se ÎNCHIDE o lună, între 8 iulie și 9 august, pentru defrișări pe versanți”