Ministrul Sorin GRINDEANU la CONSTANȚA: Nu cred că trebuia să vină CURTEA de CONTURI să spună că a fost sub POTENȚIAL capacitatea PORTULUI

Publicat: 15/05/2024, 15:38
Actualizat: 15/05/2024, 15:40

În urmă cu ceva timp, Curtea de Conturi încheia un raport financiar pentru perioada 2016-2022 referitor la activitatea Portului Constanța. Concluziile nu au fost deloc dintre cele mai fericite și l-au determinat pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, să schimbe managementul instituției cu unul performant. Aflat miercuri la Constanța, ministrul Grindeanu a explicat situația și a adus informații suplimentare legate de fondurile europene care vor fi investite în acest sector. 

Perioada de activitate a Portului Constanța, 2016-2022 , a constituit subiectul unui control de audit al comisarilor Curții de Conturi. Rezultatul nu a fost nici pe departe unul îmbucurător, iar ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a luat măsuri. Aflat, miercuri, la Constanța, împreună cu premierul Marcel Ciolacu, acesta a răspuns întrebărilor ziariștilor, referitor la acest apect.

E vorba de perioada 2016-2022. Da ‘ nu cred că trebuia să vină Curtea de Conturi să ne spună că a fost sub potențial toată capacitatea Portului Constanța. Da’ eu sper ca odată cu noul management, și văd acest lucru și vă rog să-l urmăriți și dumneavoastră, chiar vă rog, în săptămânile viitoare să vedeți dacă ceea ce v-am spus, și anume acele… acel miliard, jumătate de miliard de euro în Portul Constanța pe lucrări, în special de infrastructură, vor fi scoase la licitație. Parte din ele sunt și scoase în acest moment, urmează și altele în următoarele săptămâni, astfel încât să creștem această capacitate. Să știți că și investițiile din jurul Portului Constanța sunt dedicate sau au ca țintă de asemenea și în special Portul Constanța. Pentru asta le facem. Dar, revenind, repet, la întrebarea dumneavoastră, repet, nu cred că trebuia neapărat să vină Curtea de Conturi. Evident, am avut, a fost un minus din acest punct de vedere al Administrației Porturilor în această perioadă auditată până la urmă de Curtea de Conturi 2016-2022. Eu nu pot decât să urmăresc să văd dacă nu merge să iau decizii și le-am luat și știți foarte bine.

Ministrul Grindeanu a recunoscut lucrurile bune realizate de vechea administrație a portului, însă, spune acesta, este timpul să se treacă la următorul nivel de abordare.

Au fost și lucruri bune în administrația trecută și nu vreau să trec peste ele. Au fost lucruri legate de acea perioadă în care unii băieți din acest port se gândeau că vin și au parte de lumină, de dane, de acces la dane și de toate facilitățile, fără să plătească concesiune, fără să plătească facturi la apă, curent ș.a.m.d. Acea perioadă a fost stopată de vechea administrație, asta e foarte bine și un lucru foarte bun, doar că trebuie să trecem la noua dimensiune, cea de dezvoltare, cea, în primul rând, cea legată de fonduri europene.

În următoarea perioadă, vor avea loc investiții în creșterea capacității de transport, utilități, precum și alte zone care necesită o finanțare serioasă.

Jumătatea de miliard e doar în port, fonduri europene și înseamnă investiții în drumurile interne, investiții în creșterea capacității de transport, de apă-canal, electrificare și de asemenea în dragaj. Astea sunt în interiorul portului, ceea ce investiție de alt miliard de euro doar în CFR. Doar în zona feroviară sunt în jurul portului, la Valul lui Traian și în toate celelalte zone unde unde sunt de asemenea proiectele de care aminteam mai devreme, a mai spus Grindeanu.

Citește și:

RAPORTUL Curții de CONTURI a României e devastator/Portul Constanța își ține AVEREA neexploatată și are randament de 10% din proiectele propuse

Portul Constanța reprezintă cea mai eficientă rută de transport comercial” / Planurile lui Sorin GRINDEANU pentru Portul Constanța

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Preşedintele Serbiei declară că victoria Kamalei Harris ar putea declanşa un al Treilea Război Mondial
A aflat că soția îl înșală, chiar în timpul filmărilor Asia Express: `Vreau să divorțez`
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai...
Ce aparatură de uz casnic vă spionează și trimite datele voastre personale către China. Dispozitivele...
Ileana Sterp, în lacrimi de ziua ei. Ce s-a întâmplat la restaurant între sora lui...
Se deschide cel mai mare șantier din România. Se caută 22 000 de muncitori care...
Buni de plată, fără armată și cu rusa limbă oficială de stat. Cum arată „planul...
Ce a pățit Marian Godina în timpul unei percheziții. Ce obiect a găsit pe noptiera...
O mai ții mine pe Catrinel Sandu? Cum arată acum fosta vedetă. A fost înșelată...
Care va fi pensia minimă de la 1 ianuarie 2025
Lunetiști, drone și gard de sârmă ghimpată. Măsuri de înaltă securitate în Maricopa, comitatul care...
Cine sunt românii care vor beneficia de pensii majorate de la 1 ianuarie 2025. Casa...
Accident teribil pe DN15! Vedeta a murit pe loc
După câți KM se schimbă plăcuțele de frână. Care sunt primele semne de uzură și...
Alegeri prezidenţiale în SUA 2024: Donald Trump vs Kamala Harris. Garda Naţională, mobilizată în 15...
OZN văzut în BUCUREȘTI?! Un fost oficial de la Pentagon a dezvăluit că...
Viața la bloc 2024. Administratorul asociației de proprietari este obligat. Trebuie să verifice în fiecare...
Cele mai mortale accidente feroviare din lume. Nimeni n-a scăpat viu
Maria Popovici a devăluit ce i-a revenit în urma partajului: „Farfuriile sunt la mine toate...”
Cine sunt cele patru victime decedate în accidentul de pe DN15. Cele două familii erau...
Gabriela Cristea, reacție dură pe rețelele de socializare. “Voi știți cât muncesc eu sau cât...
De ce a amânat Virgil Ianțu să se căsătorească cu mama fiicei sale. După 22...
BANCUL ZILEI. – Bulă, de acum o să înveți 25 de ore pe zi!
Există viață după moarte? Un reputat om de știință din SUA spune că da!