În urmă cu ceva timp, Curtea de Conturi încheia un raport financiar pentru perioada 2016-2022 referitor la activitatea Portului Constanța. Concluziile nu au fost deloc dintre cele mai fericite și l-au determinat pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, să schimbe managementul instituției cu unul performant. Aflat miercuri la Constanța, ministrul Grindeanu a explicat situația și a adus informații suplimentare legate de fondurile europene care vor fi investite în acest sector.
Perioada de activitate a Portului Constanța, 2016-2022 , a constituit subiectul unui control de audit al comisarilor Curții de Conturi. Rezultatul nu a fost nici pe departe unul îmbucurător, iar ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a luat măsuri. Aflat, miercuri, la Constanța, împreună cu premierul Marcel Ciolacu, acesta a răspuns întrebărilor ziariștilor, referitor la acest apect.
E vorba de perioada 2016-2022. Da ‘ nu cred că trebuia să vină Curtea de Conturi să ne spună că a fost sub potențial toată capacitatea Portului Constanța. Da’ eu sper ca odată cu noul management, și văd acest lucru și vă rog să-l urmăriți și dumneavoastră, chiar vă rog, în săptămânile viitoare să vedeți dacă ceea ce v-am spus, și anume acele… acel miliard, jumătate de miliard de euro în Portul Constanța pe lucrări, în special de infrastructură, vor fi scoase la licitație. Parte din ele sunt și scoase în acest moment, urmează și altele în următoarele săptămâni, astfel încât să creștem această capacitate. Să știți că și investițiile din jurul Portului Constanța sunt dedicate sau au ca țintă de asemenea și în special Portul Constanța. Pentru asta le facem. Dar, revenind, repet, la întrebarea dumneavoastră, repet, nu cred că trebuia neapărat să vină Curtea de Conturi. Evident, am avut, a fost un minus din acest punct de vedere al Administrației Porturilor în această perioadă auditată până la urmă de Curtea de Conturi 2016-2022. Eu nu pot decât să urmăresc să văd dacă nu merge să iau decizii și le-am luat și știți foarte bine.
Ministrul Grindeanu a recunoscut lucrurile bune realizate de vechea administrație a portului, însă, spune acesta, este timpul să se treacă la următorul nivel de abordare.
Au fost și lucruri bune în administrația trecută și nu vreau să trec peste ele. Au fost lucruri legate de acea perioadă în care unii băieți din acest port se gândeau că vin și au parte de lumină, de dane, de acces la dane și de toate facilitățile, fără să plătească concesiune, fără să plătească facturi la apă, curent ș.a.m.d. Acea perioadă a fost stopată de vechea administrație, asta e foarte bine și un lucru foarte bun, doar că trebuie să trecem la noua dimensiune, cea de dezvoltare, cea, în primul rând, cea legată de fonduri europene.
În următoarea perioadă, vor avea loc investiții în creșterea capacității de transport, utilități, precum și alte zone care necesită o finanțare serioasă.
Jumătatea de miliard e doar în port, fonduri europene și înseamnă investiții în drumurile interne, investiții în creșterea capacității de transport, de apă-canal, electrificare și de asemenea în dragaj. Astea sunt în interiorul portului, ceea ce investiție de alt miliard de euro doar în CFR. Doar în zona feroviară sunt în jurul portului, la Valul lui Traian și în toate celelalte zone unde unde sunt de asemenea proiectele de care aminteam mai devreme, a mai spus Grindeanu.
Citește și: