Prima pagină » Actualitate » Ministrul Sorin GRINDEANU la CONSTANȚA: Nu cred că trebuia să vină CURTEA de CONTURI să spună că a fost sub POTENȚIAL capacitatea PORTULUI

Ministrul Sorin GRINDEANU la CONSTANȚA: Nu cred că trebuia să vină CURTEA de CONTURI să spună că a fost sub POTENȚIAL capacitatea PORTULUI

În urmă cu ceva timp, Curtea de Conturi încheia un raport financiar pentru perioada 2016-2022 referitor la activitatea Portului Constanța. Concluziile nu au fost deloc dintre cele mai fericite și l-au determinat pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, să schimbe managementul instituției cu unul performant. Aflat miercuri la Constanța, ministrul Grindeanu a explicat situația și a adus informații suplimentare legate de fondurile europene care vor fi investite în acest sector. 

Perioada de activitate a Portului Constanța, 2016-2022 , a constituit subiectul unui control de audit al comisarilor Curții de Conturi. Rezultatul nu a fost nici pe departe unul îmbucurător, iar ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a luat măsuri. Aflat, miercuri, la Constanța, împreună cu premierul Marcel Ciolacu, acesta a răspuns întrebărilor ziariștilor, referitor la acest apect.

E vorba de perioada 2016-2022. Da ‘ nu cred că trebuia să vină Curtea de Conturi să ne spună că a fost sub potențial toată capacitatea Portului Constanța. Da’ eu sper ca odată cu noul management, și văd acest lucru și vă rog să-l urmăriți și dumneavoastră, chiar vă rog, în săptămânile viitoare să vedeți dacă ceea ce v-am spus, și anume acele… acel miliard, jumătate de miliard de euro în Portul Constanța pe lucrări, în special de infrastructură, vor fi scoase la licitație. Parte din ele sunt și scoase în acest moment, urmează și altele în următoarele săptămâni, astfel încât să creștem această capacitate. Să știți că și investițiile din jurul Portului Constanța sunt dedicate sau au ca țintă de asemenea și în special Portul Constanța. Pentru asta le facem. Dar, revenind, repet, la întrebarea dumneavoastră, repet, nu cred că trebuia neapărat să vină Curtea de Conturi. Evident, am avut, a fost un minus din acest punct de vedere al Administrației Porturilor în această perioadă auditată până la urmă de Curtea de Conturi 2016-2022. Eu nu pot decât să urmăresc să văd dacă nu merge să iau decizii și le-am luat și știți foarte bine.

Ministrul Grindeanu a recunoscut lucrurile bune realizate de vechea administrație a portului, însă, spune acesta, este timpul să se treacă la următorul nivel de abordare.

Au fost și lucruri bune în administrația trecută și nu vreau să trec peste ele. Au fost lucruri legate de acea perioadă în care unii băieți din acest port se gândeau că vin și au parte de lumină, de dane, de acces la dane și de toate facilitățile, fără să plătească concesiune, fără să plătească facturi la apă, curent ș.a.m.d. Acea perioadă a fost stopată de vechea administrație, asta e foarte bine și un lucru foarte bun, doar că trebuie să trecem la noua dimensiune, cea de dezvoltare, cea, în primul rând, cea legată de fonduri europene.

În următoarea perioadă, vor avea loc investiții în creșterea capacității de transport, utilități, precum și alte zone care necesită o finanțare serioasă.

Jumătatea de miliard e doar în port, fonduri europene și înseamnă investiții în drumurile interne, investiții în creșterea capacității de transport, de apă-canal, electrificare și de asemenea în dragaj. Astea sunt în interiorul portului, ceea ce investiție de alt miliard de euro doar în CFR. Doar în zona feroviară sunt în jurul portului, la Valul lui Traian și în toate celelalte zone unde unde sunt de asemenea proiectele de care aminteam mai devreme, a mai spus Grindeanu.

Citește și:

RAPORTUL Curții de CONTURI a României e devastator/Portul Constanța își ține AVEREA neexploatată și are randament de 10% din proiectele propuse

Portul Constanța reprezintă cea mai eficientă rută de transport comercial” / Planurile lui Sorin GRINDEANU pentru Portul Constanța

Recomandarea video

Mediafax
Alertă epidemiologică în România: Primul deces din cauza virusului gripal din acest sezon la o femeie din Cluj
Digi24
Administrația Trump interzice vizele de SUA pentru cinci europeni, printre care și fostul comisar Thierry Breton. Care este motivul
Cancan.ro
Plutonierul major Mirel Tulitu a murit într-un accident rutier cumplit. 3 fetițe au rămas acum orfane de tată 😢
Prosport.ro
FOTO. Mădălina Ghenea le-a tăiat răsuflarea tuturor când a apărut așa la filmări
Adevarul
Serviciile ucrainene lovesc greu în armata rusă. Un avion-cheie a fost scos din luptă înainte de distrugerea submarinului din Novorossiisk
Mediafax
Sudul țării, sub cod galben de ninsori în Ajunul Crăciunului. În ce zone se așteaptă un strat mai consistent de zăpadă
Click
Orașul care va avea primul tren suspendat din România
Digi24
Ce au pățit două ucrainence care au încercat să treacă granița cu 60.000 de dolari ascunși în încălțăminte
Cancan.ro
După 'jihadul' din online, vine contraatacul fostei soții: 'Lupt cu oricine și-ar permite să deranjeze liniștea familiei mele'
Ce se întâmplă doctore
Cum se menține în formă Ricky Martin, la 53 de ani! Zeul latino care sfidează timpul
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Brandul chinezesc ce depășește pragul de 1.000 de unități vândute în România, la câteva luni de la lansare
Descopera.ro
Misterul Triunghiului Bermudelor, posibil rezolvat! Ce au descoperit doi seismologi?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Scanările cerebrale dezvăluie un pericol ascuns în alimentele ultra-procesate