Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu promite că „până la finalul anului viitor, minim 250 de km de autostradă vor fi daţi în circulaţie”

Publicat: 12 09. 2023, 18:08

Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, alături de Premierul României, Marcel Ciolacu, au efectuat marți o vizită de lucru pe anumite obiective de infrastructură rutieră gestionate de către CNAIR. ”Autostrada A7 în linie dreaptă” susțin reprezentanții ministerului. Grindeanu a promis că ”până la finalul anului viitor, minim 250 de km de autostradă vor fi daţi în circulaţie”

În privința Autostrăzii A0 constructorul turc de pe Loturile 1 și 2 ale zonei de Sud este mobilizat și este posibil ca la finalul anului să fie gata lucrările de construcție ale Lotului 1, Glina – Vidra (16,9 km) și ale lotului 2, Vidra – Bragadiru (16,3 km),

Stadiul fizic al lucrărilor aferent Lotului 1 este de 73,55% , iar pentru Lotul 2 este de 89,65%

Pe Lotul 3, Bragadiru – Joița (17,96 km), lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 53,45%, dar termenul de finalizare este deja întârziat.  În ultima perioadă, constructorul grec a crescut mobilizarea în șantier și speră să finalizeze lucrările cât mai repede posibil.

Pe partea de Nord a Autostrăzii A0 antreprenorul lucrează corespunzător și are o mobilizare bună în teren.  Pe lotul 2, Corbeanca – Afumați (19 km), stadiul fizic este în prezent de 82%, iar constructorul  estimează deschiderea circulației, pe primii kilometri ai acestui lot, în acest an, deși termenul contractual de finalizare este anul 2024. Același constructor român lucrează și pe Lotul 4 din Autostrada A0 Nord. Progresul fizic al lucrărilor de construcție a celor 4,47 km dintre Pantelimon – Glina  este de 10%, au transmis reprezentanții ministerului.

Cei doi oficiali s-au arătat mulțumiți de stadiul lucrărilor

Următoarea oprire a oficialilor a fost pe obiectivele de infrastructură aferente Autostrăzii A7.

În cazul  tronsonului Ploiești – Buzău (63,25 km) pe primele două loturi ale  Autostrăzii A7 se constată că, în vederea încadrării în termenele contractuale, antreprenorii trebuie să-și intensifice ritmul de execuție și mobilizarea din teren.

Stadiul fizic al lucrărilor pe Lotul 1 (Dumbrava – Mizil) este de 22,5%, iar pe Lotul 2 (Mizil – Pietroasele) este de doar 19,5%.

Ministrul Sorin Grindeanu vorbind despre stadiul lucrărilor, a subliniat că pe lotul Mizil – Pietroasele este o întârziere, dar se așteaptă ca ritmul să fie sporit.

„Pe al doilea lot, Mizil – Pietroasele, dacă nu mă înşel, există o zonă de întârziere pe jumătatea care este în construcţie, cu compania din Bulgaria. Şi acolo au fost blocaje de acelaşi tip, cum aminteam mai devreme, şi aici le-am dat termen ca într-o lună să văd un ritm crescut, fiindcă altfel nu vreau să intrăm într-o zonă pe care nu mi-o doresc. Au fost depăşite toate obstacolele, ceea ce e important, şi unele dintre ele, să ştiţi că, nu au fost din vina companiilor care execută. Am mai spus lucrul ăsta, unele proiecte au fost făcute din birou, iar acele lucruri se văd în faza de execuţie. Aceleași probleme le-am avut şi pe lotul celălalt, dar s-au depăşit. De aceea, mă aştept ca în următoarea lună ritmul să fie unul sporit. Resurse financiare există, nu e o problemă de bani. Deci, aici mă aştept să văd un ritm crescut”, a subliniat ministrul Transporturilor și Infrastructurii.

Comparativ, pe tronsonul Buzău – Focșani (82,44 km) constructorul român, care lucrează pe acest tronson, este mobilizat foarte bine pe toate cele 4 șantiere și în măsura în care este menținut ritmul actual al lucrărilor, în prima jumătate a anului 2025, se va putea circula pe toată lungimea autostrăzii Buzău – Focșani.

„Avem toate premisele ca la sfârșitul anului viitor să putem să circulăm pe Focşani – Buzău. Sunt şanse foarte mari, s-a ajuns foarte sus şi cu stratul de stabilizare şi cu toate lucrurile care ţin de partea dificilă a acestor patru tronsoane, pentru că vorbim de patru loturi”, a spus ministrul Sorin Grindeanu.

Aflat la fața locului, ministrul Transporturilor și Infrastructurii a declarat că „în lunile următoare vom finaliza şi studiul de fezabilitate de la Focşani – Brăila, drumul expres, ceea ce înseamnă că în următoarele luni vom scoate la licitaţie acest obiectiv, care se va duce cu descărcarea pe podul de la Brăila şi vom merge pe varianta spre Tulcea şi spre litoral. Eu spun că este important”,

Totodată, conform termenelor contractuale, la finalul anului 2025, se va putea circula în regim de autostradă și între Focșani și Bacău. Pe cele 3 șantiere ale acestui sector de autostradă constructorul român prezintă o mobilizare corespunzătoare în teren.

Tot finalul anului 2025 este prevăzut ca termen pentru punerea în circulație a tronsonului Bacău – Pașcani (77,38 km) tronson unde constructorul a început lucrările pe cele 3 loturi.

În final ministrul Sorin Grindeanu a subliniat că „până la finalul anului viitor, minim 250 de km de autostradă vor fi daţi în circulaţie. Cred că săptămâna viitoare vom atinge borna de 1.000 de km, fiindcă se dă în circulaţie lotul de la Nuşfalău la Suplacu de Barcău, pe Autostrada Transilvaniei, şi atingem acea bornă de 1.000 de km”.


CITEȘTE ȘI:

VIDEO | Sorin Grindeanu acuză „niște domni” din CNSC că învârtesc tot felul de decizii. „Sunt extrem de IRITAT”

VIDEO EXCLUSIV | Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu despre dezvoltarea infrastructurii: ”Sunt proiecte care nu se întâmplă peste noapte”