Valoarea totală a construcţiei celor două secţiuni din magistrala de metrou M6 se apropie de 10 miliarde de lei, cu tot cu TVA, a declarat, joi, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu. Oficialul a mai spus că lucrările de la magistrala de metrou M6 sunt împărțite în două tronsoane, dintre care unul trebuie finalizat până în 2027, iar celălalt până în 2028.
Ne aflăm pe tronsonul 1, cel pe care am reușit să-l finanțăm din PNRR, cu cele șase stații, de la 1 Mai până la stația Tokyo, stația Tokyo fiind la Mall Băneasa. Celălalt tronson, de la stația Tokyo până la Otopeni, beneficiază de finanțarea oferită de Guvernul japonez, a explicat Grindeanu, care, alături de premierul Marcel Ciolacu, a verificat stadiul în care se află lucrările la acest obiectiv de investiţii.
Ministrul a subliniat că valoarea totală a celor două secțiuni se apropie de 10 miliarde de lei, echivalentul a aproape 2 miliarde de euro.
Valoarea totală a celor două secţiuni se apropie bine de 10 miliarde de lei, cu tot cu TVA, deci aproape 2 miliarde de euro, bani care o parte vin din fonduri europene, o parte vin, aşa cum spunea prim-ministrul, din cofinanţările pe care noi le dăm şi care, în anii viitori, cred că vor fi din ce în ce mai mari aceste cofinanţări date de bugetul de stat, fiindcă noi reuşim să cam accesăm foarte repede toate sumele puse la dispoziţie prin fonduri europene, a menționat Grindeanu.
El a adus în discuție și dificultățile întâmpinate în trecut, când finanțarea pentru tronsonul de la Otopeni la Mall Băneasa a fost retrasă, ceea ce a dus la întârzieri și la plata unor comisioane de neutilizare.
Sigur că nu pot să nu spun că au fost unii prin 2021 care au scos această finanţare şi vă aduceţi aminte. Au spus că nu e important să avem staţie sau linie de metrou de la Otopeni la Mall Băneasa şi împrumutul pe care noi l-am luat pentru realizarea acestui proiect, în 2010, de peste 200 de milioane de euro, a stat nefolosit până acum şi s-au plătit tot felul de comisioane de neutilizare, fiindcă au fost tot felul de deştepţi înainte, unii foarte recent, care au zis că nu e important să facem această linie de metrou, a adăugat ministrul Transporturilor.
CITEȘTE ȘI: