Mircea Fechet clarifică problemele întâmpinate de comercianți cu RECICLAREA ambalajelor SGR: „Au fost situații, din ce în ce mai puține”
This browser does not support the video element.
Mircea Fechet a discutat despre problemele întâlnite de micii comercianți în ceea ce privește sistemul de returnare al ambalajelor. Ministrul Mediului a menționat că aceste situații sunt pe cale de a se rezolva integral și a subliniat faptul că România a ajuns la o rată de reciclare a deșeurilor, în proporție de 80%, comparativ cu 13%, în anii trecuți.
Ministrul Mediului a vorbit despre dificultățile întâlnite de magazinele mici, mai ales cele din provincie, în privința sistemului de returnare a garanției pentru ambalajele SGR. Mircea Fechet a precizat că, în primul rând, țara noastră a făcut un pas uriaș când vine vorba de reciclarea deșeurilor, ajungând la o cotă de reciclare de 80%, comparativ cu 13%, în anii precedenți.
„Eu mă bucur când am aflat că am avut peste 80% grad de recuperare a acestor ambalaje în luna septembrie, la fel cum și atunci când am aflat că am avut 78% în luna august.
Mereu trebuie să privim de unde am început și să vedem de unde am pornit. România de 30 de ani, niciodată, dar niciodată, n-a reușit să colecteze mai mult de 13% din deșeurile pe care le genera, să le colecteze separat, să ajungă acolo unde le e locul, în fabricile de reciclare. Iar astăzi, ceea ce se întâmplă cu SGR-ul este un veritabil miracol, pentru că am pornit de la 13% și în mai puțin de un an de zile am reușit să ajungem la niște cifre care, vă spun sincer, ar face invidioase țări mult mai avansate decât România, iar 81% în luna a zecea de funcționare, nu-i deloc puțin, mai ales pentru o țară mare, așa cum e România, cu particularitățile ei și mai ales că e al doilea cel mai mare sistem de garanție-returnare din Europa, după cel al Germaniei.” a declarat Mircea Fechet la B1TV.
Mircea Fechet a menționat, de asemenea, că problemele întâmpinate de micii comercianți cu sistemul de garanție – returnare s-au diminuat. Ministrul a menționat că, asemenea oricărui sistem recent implementat, este firesc să existe mici disfuncționalități, la început, dar, pe parcurs, se vor rezolva.
„Bineînțeles că mai sunt probleme. Bineînțeles că în primul an și în primii ani de funcționare, românii or să se descurce mai greu atunci când aduc ambalajele înapoi la magazin, pentru că la început nu sunt suficiente puncte de colectare automată.
La început se pot întâmpla situații de genul RVM-ul nu identifică un cod de bare, sau putem să mergem să vedem că în fața noastră, la coadă, e un cetățean cu cu doi saci mari și trebuie să stăm și după el, la fel cum au fost situații, din ce în ce mai puține, pentru că eu sunt în contact permanent cu micile magazine, și spun asta pentru că părinții mei au un magazin la țară și îi mai consult și pe ei. Mi s-a spus din mai multe părți că acele probleme pe care le-au întâmpinat micii comercianți în perioada verii s-au mai rezolvat, s-au mai diminuat.
Asta înseamnă că Returo își face treaba din ce în ce mai bine. Nu pot să accept că un ambalaj se pierde pe traseu, mai ales în industria Horeca. Industria Horeca nu se poate opri că n-a venit compania Returo să ia sacii. Aceste lucruri sunt pe cale de a fi rezolvate în totalitate, iar progresul e extraordinar și din acest punct de vedere.”, a mai adăugat Mircea Fechet pentru sursa citată.
FOTO: screen-shot B1TV
Citește și: