MOBRA, unul dintre cele mai importante branduri românești, are un viitor incert… deși mai multe persoane fac demersuri de preluare a mărcii
This browser does not support the video element.
Mobra a fost unul dintre cele mai importante branduri românești. Producția celebrelor motociclete realizate la Zărnești s-a oprit în 1994, însă chiar și acum, după 30 de ani, mulți sunt nostalgici după vehiculul pe două roți.
Unul dintre ei este Răzvan Cornel Marcu, care are în colecție mai multe motociclete Mobra și spune că, dacă producția lor s-ar relua, ar fi primul cumpărător.
Răzvan iubește motocicletele, din copilărie. El a povestit la Euronews România că deține nouă astfel de vehicule de colecție. Patru dintre ele sunt marca Mobra.
„Încerc să dețin toată colecția de motociclete românești. Este o chestie personală și o țintă pe care sper să o ating de curând. Mobra înseamnă o identitate națională, până la urmă. Amintiți-vă că erau tot felul de lozinci, în perioada trecută: «Moarte sigură cu Cobra, dar mă sigură cu Mobra»!”, a spus el.
În pasiunea sa pentru motociclete Mobra, Răzvan Cornel Marcu a investit nu doar bani, ci și mult timp.
„O motoretă… durează cam un an jumate-doi ca să o recondiționez cap-coadă, iar ca și costuri… se ridică foarte ușor la suma de 3.000-5.000 euro. Foarte multe dintre piese nu se mai găsesc, dar având un cerc de prieteni foarte pasionați, chiar la noi acasă, în Alba Iulia, foarte multe dintre piețe s-au fabricat pe, deci s-au refabricat. Cine dorește să obțină licența și dacă dorește să fabrice în continuare trebuie să țină cont de aspectele de producție și de identitatea noastră, până la urmă. Și, da, cred că aș fi primul care aș cumpăra modelul”, a mai spus acesta.
Mobra a fost creată de fabrica Tohan – Zărnești, care acum nu mai are dreptul de folosire a mărcii. Mai multe persoane fac demersuri de preluare a mărcii, însă statutul mărcii nu a fost tranșat, din punct de vedere legal.
VIDEO – Euronews România