Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA informează că luni, la ora 15:00, a deschis ofertele depuse pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de modernizare a infrastructurii feroviare pe LOTUL 1 CRAIOVA – FILIAȘI și LOTUL 2 FILIAȘI – IGIROASA, aferente obiectivului major de investiții Modernizarea tronsonului CRAIOVA – DROBETA TURNU SEVERIN – CARANSEBEȘ.
În cadrul procedurii, au depus oferte următorii agenți economici:
LOT 1:
Asocierea S.C. Alstom Transport S.A., TERNA Tourist Technical and Maritime Societe Anonyme;
FCC CONSTRUCCION S.A.;
Asocierea IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş., ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ.
Asocierea S.C. Alstom Transport S.A., TERNA Tourist Technical and Maritime Societe Anonyme;
FCC CONSTRUCCION S.A.;
Asocierea IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş., ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ.
Valoarea financiară totală estimată a contractului este de 4,16 MLD lei fără TVA, finanțarea fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, Programul Transporturi (PT) 2021 – 2027.
Durata de implementare este de 54 luni pentru Lotul 1 (12 luni pentru proiectare și 42 pentru execuție) și 60 luni pentru Lotul 2 (12 luni proiectare și 48 execuție).
Achiziția pentru LOTURILE 1 și 2 vizează modernizarea a circa 82,24 km din tronson: • LOT 1: CRAIOVA (CAP X) – FILIAȘI, km 248+760 – 286+735 (37,975 km), valoare estimată 2.282.592.414,03 lei fără TVA; • LOT 2: FILIAȘI (CAP Y) – IGIROASA (CAP Y), km 286+735 – 331+000 (44,265 km), valoare estimată 1.886.557.595,58 lei, fără TVA.
Scopul general al proiectului de REABILITARE A LINIEI CRAIOVA – DROBETA TURNU SEVERIN – CARANSEBEȘ (225,287 km) include:
Creșterea vitezei de circulație (120-160 km/h);
Modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV);
Mărirea capacității de tranzit;
Interoperabilitate prin STI, sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C);
Modernizarea stațiilor și a haltelor de mișcare;
Modernizare poduri, podețe;
Reabilitarea clădirilor stațiilor de călători, pasarele, tuneluri pietonale, peroane conform standardelor europene;
Panouri fonoabsorbante pentru reducerea zgomotului;
Instalații de centralizare electronică și introducerea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
Reducerea declivității maxime pe secțiunile peste 18 ‰.
Urmează evaluarea ofertelor pentru atribuirea contractelor de modernizare a infrastructurii feroviare pe LOTUL 1 CRAIOVA – FILIAȘI și LOTUL 2 FILIAȘI – IGIROASA, parte a proiectului Modernizarea tronsonului CRAIOVA – DROBETA TURNU SEVERIN – CARANSEBEȘ.
Rene Pârșan a debutat în presă în 1992, reporter și redactor la Evenimentul Zilei. Între 1994 și 2010 a fost senior editor, editorialist, reporter și fotoreporter la ZIUA.
A mai colaborat ca ... vezi toate
articolele