Daniel Jinga, directorul Operei Naționale București, împărtășește, într-o nouă ediție a podcastului „Altceva cu Adrian Artene” – proiectul de suflet al directorul editorial al trustului de presă „Gândul Media Network” – momentele mai puțin așteptate din concertele simfonice, cele care, deși amuzante, pot ruina atmosfera clasică.
În spațiul virtual sunt postate numeroase accidente comice din concertele simfonice, iar cariera lui Daniel Jinga, directorul Operei Naționale București, nu este o excepție.
„Mi s-a întâmplat și mie să mi se agațe bagheta de jamb și a sărit fix în părul unei colege, al unei instrumentiste, și a cântat cu bagheta mea aici și eu trebuia să fiu într-o stare de transă și mă bușea un râs! De era o sală mică… Nu a văzut prea multă lume. Și colega de pupitru i-a luat așa, ușor, bagheta, i-a pus-o pe pupitru și, într-un moment potrivit, mi-a înmânat-o și am continuat. Se întâmplă și momente de-astea”, a povestit directorul Operei Naționale București.
Daniel Nicolae Jinga, în vârstă de 44 de ani, originar din Buzău, este Maestru de Cor al ONB și dirijor principal al Orchestrei Simfonice Muntenia din Targoviște, potrivit CV-ului publicat pe site-un insituției de cultură. A avut ca profesori de dirijat sau mentori pe Marin Constantin, Petre Crăciun, Stelian Olariu, Dan Mihai Goia, Valentin Gruescu, Sharon Hansen și Erwin Ortner.
S-a afirmat ca dirijor secund al Corului de Cameră „Madrigal” și dirijor fondator al Corului de cameră „Accoustic”, cu care abordează o paletă repertorială complexă: muzică sacră, prelucrări folclorice, renaștere europeană, muzică contemporană și muzică de teatru și film, colaborând cu regizori precum Alexandru Tocilescu, Alexandru Darie, Alexander Hausvater, Alexandru Dabija.
El a absolvit Seminarul Teologic din București în 1997, după care a urmat cursurile Facultății de Compoziție, Muzicologie și Pedagogie muzicală, la Universitatea Națională de Muzică din București. În 2003, a obținut diploma de licență, susținând lucrarea cu titlul „Muzica liturgică romano-catolică după Conciliul Vatican II”.
Între 2003 și 2004 urmează cursurile de master (Stilistică Dirijorală – Dirijat Cor Academic) ale Universității Naționale de Muzică București, și susține lucrarea de master cu titlul „Mijloace psihotehnice în arta conducerii dirijorale”.
În anul 2012 i s-a acordat titlul de Doctor în Muzică al aceleiași universități, pentru lucrarea „Reprezentanți ai creației corale a capella românești la sfârșitul secolului al XX-lea și începutul secolului al XXI-lea – Tehnici de construcție corală și conducere dirijorală”. În paralel, a absolvit mai multe cursuri de perfecționare, între 2004 și 2009.
Potrivit sursei citate, Daniel Nicolae Jinga este inițiator și dirijor al unor proiecte pop-rock simfonic sau „mainstream” ce i-au avut ca protagoniști pe Vlad Miriță, PHOENIX, IRIS, Smiley, Marius Moga, Gheorghe Zamfir, Angela Gheorghiu, Valentina Naforniță, Teodor Ilincăi, Felicia Filip, Irina Iordăchescu, Maria Jinga, Iordache Basalic, Ana Cebotari, Irina Baiant, Corul „Song” și mulți alții.
Alături de Orchestra Metropolitană București și Orchestra Simfonică „Muntenia” a realizat discul „Rapsodiem”, care cuprinde cele două rapsodii enesciene și suita „Valurile Dunării”, compusă de Iosif Ivanovici. Din anul 2012 este Maestru de Cor al ONB.
În perioada ianuarie 2019 – decembrie 2020, Daniel Jinga a fost Director Artistic al Operei Naționale București.
În noul format de podcast, Adrian Artene, a investit energie și credința că va fi pe placul urmăritorilor din toate categoriile sociale.
„Altceva cu Adrian Artene” este un podcast care, cu siguranță, va intra în sufletul „consumatorilor” online, în special datorită temelor care vor fi abordate. Invitații vor fi de marcă și vor putea fi urmăriți, în toată splendoarea lor, săptămânal, în fiecare sâmbătă, de la ora 19:00.