Motivul pentru care LinkedIn le oferă o săptămână liberă plătită tuturor angajaților: „Au crezut că pandemia durează doar o vară”

Publicat: 04 04. 2021, 21:05
Actualizat: 04 04. 2021, 21:08
Motivul pentru care LinkedIn le oferă o săptămână liberă plătită tuturor angajaților: „Au crezut că pandemia durează doar o vară” / Foto: Pixabay.com

Angajații LinkedIn din toată lumea vor avea o săptămână liberă plătită, începând cu data de 5 aprilie.

Compania trage „frâna de mână” și explorează oportunitatea deconectării, reîncărcării „bateriilor” și a evitării epuizării profesionale, scrie CNN.

„Am vrut să ne asigurăm că le putem oferi ceva cu adevărat valoros și ne-am gândit că, în acest moment, să nu muncim este cel mai de preț lucru”, a declarat Teuila Hanson, director de resurse umane la LinkedIn, care a venit în companie în iunie 2020.

Deoarece toți angajații sunt liberi, în același timp, nimeni n-o să fie invadat cu e-mail-uri și cererile de proiecte nu se vor aduna în lipsa lor.

„Vrei ca dulceața concediului să mai dureze puțin, atunci când revii”, a spus Hanson.

Toți cei 15.900 de angajați vor fi în concediu de odihnă. O echipă esențială va asigura, totuși, funcționalitatea și va beneficia ulterior de concediu.

Angajații LinkedIn lucrează de un an de zile de acasă, din cauza pandemiei de COVID. Vara trecută, sondajele în rândul angajaților au scos la iveală problema epuizării.

Ca răspuns, compania a dezvoltat o inițiativă denumită LiftUp!, care include training pentru burnout în rândul managerilor, zile fără ședințe și resurse pentru sănătatea mintală.

CNN Business a discutat cu Hanson pentru a vedea cum se luptă angajații LinkedIn cu epuizarea și cum va arăta universul post-pandemic.

Semne de epuizare în rândul angajaților

„Am folosit o singură întrebare deschisă: Ce mai faci? Atunci au ieșit la iveală discuțiile despre epuizare, lipsa de timp pentru propria persoană, pentru familie, alți oameni se simțeau izolați”, a declarat Hanson.

„Oamenii au spus că le lipsește naveta, când reușeau să se relaxeze, să asculte un podcast până la muncă, să asculte știrile (…) Multe răspunsuri din sondaje rezonează cu mine, deoarece și eu sunt părinte, am doi fii”, a mai spus experta în resurse umane.

Când s-a produs schimbarea

„Oamenii au crezut că pandemia dispare până în vară, dar realitatea și-a luat tributul, în timpul acelor luni. A fost greu. Atunci am sesizat epuizarea vizibilă”, a povestit aceasta.

Compania a lansat o serie de workshop-uri, „zile fără întâlniri”, programe specifice pentru manageri. Un alt curs pentru manageri: păstrarea calmului și a capacității de a conduce. Un alt curs era despre prioritizarea practică.

Angajații au discutat la workshop-uri despre „necesitatea lui NU”, de a le permite angajaților să spună „nu”, atunci când sunt epuizați.

„Zilele fără ședințe sunt foarte binevenite. Oamenii simt că au puterea atunci când nu sunt nevoiți să nu fugă de la o întâlnire pe Zoom la alta”, a spus Hanson.

De ce au primit o săptămână liberă?

LinkedIn are în fiecare decembrie un „shutdown” la nivel global, ca multe alte companii.

„Am auzit că după oprirea din decembrie oamenii s-au simțit mai energici, au putut să se uite la filme, să citească etc. Angajații noștri muncesc din greu. Am vrut să le dăm ceva foarte valoros, ocazia să se deconecteze total”, a explicat Hanson.

LinkedIn în lumea post-pandemică

„Am definit exact noțiunea de „hibrid flexibil”. Am învățat cum se poate desfășura munca și mai ales unde poate fi făcută. Vom miza pe acest program hibrid.

Vom beneficia de flexibilitatea muncii în 50% din timp. Trebuie să privim în perspectivă: ce înseamnă pentru un angajat să dea tot ce e mai bun? Asta ne va da o idee despre ce vom face pe viitor”, a declarat Hanson.