Motivul real pentru care ungurii trec granița pentru a-și face CUMPĂRĂTURILE din supermarketurile din România
Ungaria se confruntă cu o criză alimentară gravă, ceea ce a determinat cetățenii să ia măsuri extreme pentru a-și asigura hrana zilnică. Măsurile populiste adoptate de Guvernul Orban a dus la o explozie a prețurilor la alimente. Acest aspect fiind resimțit din plin de oamenii de rând, care au fost nevoiți să caute soluții noi pentru a-și procura cele necesare traiului zilnic.
Mâncarea a devenit atât de scumpă și de greu de găsit în Ungaria, încât cetățenii au găsit o modalitate inedită de a face cumpărături: călătorind în România. Grupurile pe Facebook s-au organizat pentru a facilita turismul transfrontalier de cumpărături.
Fenomenul s-a răspândit din ce în ce mai mult, iar în parcarile centrelor comerciale din orașele apropiate de granița română-ungară, numărul mașinilor cu numere de înmatriculare maghiare a crescut semnificativ.
Oamenii călătoresc în România pentru aprovizionare, și unul dintre motive este prețul mai scăzut al carburanților în țara noastră.
În fața limitărilor cantităților de produse alimentare impuse în Ungaria, cetățenii sunt nevoiți să găsească alternative pentru a-și satisface nevoile.
Spre exemplu, laptele și alte produse alimentare esențiale sunt disponibile doar în cantități mici în magazinele maghiare, ceea ce a dus la dezvoltarea comerțului transfrontalier, în special în orașele apropiate de graniță cu România. Supermarketurile din România oferă o varietate mai mare de produse și prețuri mai accesibile și cel mai important este faptul că nu există o limită de cumpărături.
Pentru a sprijini cetățenii interesați de cumpărături în România, a fost creată o pagină de Facebook specială, unde administratorii urmăresc ofertele din România și oferă informații cu privire la prețurile de bază ale produselor, încercând să faciliteze și transportul pentru cei care nu au mașini proprii.
Inflația ridicată din Ungaria a contribuit la agravarea situației, țara înregistrând cea mai mare rată a inflației din Uniunea Europeană, cu o valoare de 25,6%. Produsele alimentare au suferit creșteri semnificative, accentuând criza economică și alimentară cu care se confruntă populația, potrivit ziarulromanesc.de.