Prima pagină » Actualitate » Motivul surprinzător pentru care îmbarcarea și coborârea din AVION se face, mereu, pe partea stângă

Motivul surprinzător pentru care îmbarcarea și coborârea din AVION se face, mereu, pe partea stângă

Motivul surprinzător pentru care îmbarcarea și coborârea din AVION se face, mereu, pe partea stângă
Motivul surprinzător pentru care îmbarcarea și coborârea din avion se face, mereu, pe partea stângă

Foarte puține persoane se gândesc la asta, dar v-ați întrebat, totuși, care este motivul pentru care îmbarcarea și debarcarea în și din avioane se face, de obicei, pe partea stângă?

Întrebarea este legitimă, mai ales pentru că și pe partea dreaptă există uși, dar se pare că există, totuși, motive pentru care aceste manevre sunt efectuate de obicei pe partea stângă.

Îmbarcarea nu este interzisă pe partea dreaptă, de altfel, aceasta fiind utilizată de unele companii aeriene, dar destul de rar.

În cele ce urmează veți afla care este, de fapt, motivul pentru care partea stângă este preferată de companiile aeriene.

Potrivit ziarulromanesc.de, unul dintre principalele motive pentru care îmbarcarea și debarcarea se fac pe partea stângă a aeronavei este acela că partea dreaptă este utilizată pentru activități extrem de importante, precum alimentarea cu combustibil a aeronavei, dar și încărcarea bagajelor.

Pentru a se asigura că aceste sarcini sunt îndeplinite rapid și eficient, se evită ocuparea părții drepte a avionului.

Pentru a asigura operațiuni la sol fără obstacole, îmbarcarea pasagerilor are loc pe partea stângă a avionului. În acest fel, echipajul de la sol își poate continua îndatoririle fără a fi deranjați, facilitând plecări mai rapide și prevenind eventualele probleme de siguranță.

Confortul pilotului, un element important

Pe lângă caracterul practic, tradiția joacă, de asemenea, un rol esențial în dictarea pasagerilor laterali care urcă. Această tradiție provine din practicile nautice. Tocmai navele și bărcile au influențat normele călătoriilor aeriene moderne.

Un alt factor de menționat care contribuie la îmbarcarea pe partea stângă, ar fi confortul pilotului, care ocupă în mod tradițional scaunul din stânga al cabinei. În primele zile ale aviației, aeroporturile au fost proiectate astfel încât aeronavele să poată rula aproape de terminal, pentru ca pasagerii să se îmbarce sau să debarce.

Având ușa de îmbarcare pe partea stângă a aeronavei, piloților le-a fost mai ușor să judece distanța de la vârful aripii din clădirea terminalului, evitând astfel orice accident sau daună nedorită. Așadar, metoda de îmbarcare din partea stângă a avionului, este și pentru a oferi confort și ușurință operațională a pilotului, mai notează sursa citată.

Autor
Daniel Matei a absolvit Facultatea de Jurnalism din București, iar de-a lungul ultimilor zece ani a lucrat pentru mai multe publicații online din România. El s-a alăturat echipei GÂNDUL.RO în ... vezi toate articolele