Prima pagină » Actualitate » Muncitorii asiatici vor putea fi și șoferi de TAXI și ridesharing, în România. Doar că ar putea să aibă probleme de comunicare, în caz de accidente

Muncitorii asiatici vor putea fi și șoferi de TAXI și ridesharing, în România. Doar că ar putea să aibă probleme de comunicare, în caz de accidente

Muncitorii asiatici vor fi de acum și șoferi de taxi și ridesharing, în România. Ei vor putea susține examenul de atestat și în engleză, așa că cea mai mare problemă a lor, limba, nu va mai fi o barieră.

Noua reglementare, însă, îi nemulțumește pe taximetriști și pe clienți, iar ceilalți șoferi se tem că se vor înmulți accidentele.

„Păi nu mă urc, că nu știu cât de bine sunt instruiți pe aici și e cam greu prin Bucureștiul ăsta”…

Este reacția unui client la auzul veștii că la volanul taxiurilor sau a mașinilor din rețeaua de ridesharing vor fi de acum și nepalezi, srilanchezi sau pakistanezi. Dacă știu limba engleză, cetățenii asiatici vor putea să-și ia atestatul pentru transport de persoane, conform noii legislații în domeniu.

  • „Nu respectă în circulație nimic, semne… roșu, nimic, nimic, absolut, nimic. Haotic”, spune un șofer.
  • „Atât timp cât se reglementează la normele noastre și respectă regulile de circulație și au atestat pentru treaba asta, mi se pare în regulă”, este de părere un alt conducător auto.

Dacă în rândul șoferilor și al celor care circulă cu taxiul sau transportul alternativ supărarea e mare, cei care se bucură sunt muncitorii asiatici.

Noua reglementare este una controversată, mai ales că șoferii asiatici nu vor mai trece prin alte testări sau cursuri după obținerea testatului.

Pentru patroni, riscul pare să merite.

„Acești non-europeni, ca să le spun așa, au anumite facilități și sunt angajați pe un salariu mai mic decât un cetățean român”, a precizat pentru Știrile Kanal D Cosmin Coman, președintele Asociației Taximetriștilor din București și Ilfov.

Doar că cetățenii asiatici ar putea să aibă mari probleme de comunicare în caz de accidente, spun experții în asigurări.

„Constatarea amiabilă are multe rubrici și trebuie completată corect. Dacă nu bifezi la pagube materiale DA/NU, la vătămări DA/NU… toate aceste căsuțe care sunt importante în soluționarea procesului de despăgubire, pot risca respinge ea dosarului de daună și neplata despăgubirilor”, explică Marius Constantinescu, expert în asigurări.

Momentan, reglementarea este valabilă pentru București și județul Ilfov, dar urmează să se extindă în toată țara, informează sursa citată.

Autor

Citește și