NEMULȚUMIȚII pensiilor recalculate nu TREBUIE să meargă direct la INSTANȚĂ. Problemele pot fi rezolvate doar cu o AUDIENȚĂ

Publicat: 17 08. 2024, 12:14
Actualizat: 17 08. 2024, 12:24

This browser does not support the video element.

Așa cum a anunțat și-n cadrul briefingului de presă de la Guvern, șeful Casei Naționale de Pensii, Daniel Baciu, beneficiarii nemulțumiți de recalcularea pensiilor pot lua întâi drumul caselor teritoriale, înainte de a merge la instanță. Aceștia pot apela fie la Biroul de Relații cu Publicul, fie programându-se în audiență la conducerea instituției. În aceeași zi, Baciu a mai precizat și faptul că vor fi puși la dispoziția publicului mai mulți angajați ai instituției care să ofere detalii despre nelămuririle solicitanților. 

Șeful Casei Naționale de Pensii, Daniel Baciu, a organizat o videoconferință cu toți directorii teritoriali în care li s-a adus la cunoștință importanța alocării unui număr mai mare de funcționari din instituție pentru birourile de Relații cu Publicul, în această perioadă.

Am avut în această săptămână o videoconferință cu toți directorii din Casele de Pensii și le-am cerut ca în perioada imediat următoare, începând de săptămâna viitoare, să aloce mai mulți salariați la ghișee, la birourile de relații cu publicul – pentru că ne așteptăm ca pensionarii care nu înțeleg cu adevărat acești indicatori, care nu sunt foarte complicați, (n.r.- să meargă la ghișee pentru lămuriri) – să dea relațiile necesare fiecărui pensionar în parte care vine și solicită aceste informații”, a precizat Daniel Baciu.

În cazul celor care nu au primit încă decizia de recalculare, aceștia trebuie să știe că ele au ca termen de livrare două săptămâni. 4,6 milioane de plicuri au fost deja puse la poștă.

Pe 26 august, încep să fie virate primele tranșe, prima tranșă către Poșta Română, iar de pe 2 septembrie va începe livrarea banilor de către factorii poștali către pensionari. Pe data de 12 septembrie, vor fi virați banii pentru cei care își primesc banii pe card, a declarat ministrul Muncii, Simona Bucura Oprescu, în cadrul briefingului de presă din 14 august 2024.

Dacă titularul deciziei nu este la domiciliu, în momentul în care este vizitat de factorul poștal, documentul poate fi înmânat unui membru al familiei sau unei rude. Dacă poștașul nu găsește pe nimeni acasă, atunci beneficiarul poate ridica ulterior personal documentul de la oficiul poștal la care este arondat. Procesul de distribuire a deciziilor de recalculare a pensiilor se va încheia până cel târziu în data de 30 august 2024, au anunțat cei de la Poșta Română pe Facebook.


CITEȘTE ȘI:

Precizări pentru nemulțumiții recalculării pensiilor/Daniel BACIU: Plec de la premisa că aceste decizii de recalculare au fost corecte

Șeful Casei Naționale de Pensii explică ce se întâmplă cu pensiile identificate că sunt mai mari decât nivelul de cotizare