Prima pagină » Actualitate » Nereguli descoperite în magazinele LIDL! Câte grame are, de fapt, o caserolă cu 400g de struguri

Nereguli descoperite în magazinele LIDL! Câte grame are, de fapt, o caserolă cu 400g de struguri

Nereguli descoperite în magazinele LIDL! Câte grame are, de fapt, o caserolă cu 400g de struguri

Nu mai este demult o surpriză pentru români ca atunci când inspectorii sanitari verifică diverse magazine să găseasca tot felul de nereguli. 

Recent, cele șapte magazine Lidl din județul Vaslui au fost verificate de Centrul Județean de Protecție a Consumatorului (CJPC) Vaslui. Comisarii au aplicat amenzi de peste 288.000 de lei după ce au găsit tot felul de nereguli.

Dintre cele mai importante abateri constatate de echipele de control, s-a menționat:

– Comercializarea unor produse alimentare cu diferențe de gramaj față de cel menționat pe ambalaj;

– Nerespectarea regimului promoțiilor (comercializarea la bucată a unor produse care erau destinate vânzării multi-pack, având menționată și reducerea corespunzătoare pe pachet;

– Lipsa produsului de referință la raft pentru a rezulta avantajul specific al prețului pachetului promoțional;

Câte grame are, de fapt, o caserolă cu 400g de struguri

Așadar, câte grame are, de fapt, o caserolă cu 400g de struguri de la LIDL? Potrivit informațiilor comisarilor, caserolele de struguri aveau în jur de 390 de grame.

De asemenea, s-au mai constat următoarele abateri: 

– Comercializarea unor produse fără a avea menționat pe eticheta de la raft prețul pe unitatea de măsură;

– Lipsa mențiunilor referitoare la ingredientele produselor și la valoarea nutrițională a acestora, pe etichetele produselor din zona de panificație;

-Folosirea unor spatii de refrigerare si de congelare neigienizate, cu praf, resturi alimentare, impurități, cu ventilatoarele de la agregatele de răcire cu depuneri masive de praf, impurități, rugină, gheață;

– Comercializarea unor produse cu traducere incompletă a elementelor de identificare sau fără a avea menționată compoziția fibroasă, pe etichete;

– Se comercializează diferite tipuri de ulei de măsline fără a informa consumatorii în mod complet, corect și precis, asupra caracteristicilor esențiale ale produselor și serviciilor oferite de către operatorii economici, astfel încât să aibă posibilitatea de a face o alegere rațională, în conformitate cu interesele lor, între produsele și serviciile oferite și să fie în măsură să le utilizeze, potrivit destinației acestora, în deplină securitate astfel pe eticheta produselor menționate anterior se menționează sintagma “A se păstra în loc uscat și răcoros” condiție mai permisivă și diferită decât condiția “în spații întunecoase și răcoroase” prevăzută în art. 7 din Regulamentul UE nr 2104/2022.

 

 

Elena Popescu iubește jurnalismul încă din adolescență, atunci când și-a descoperit pasiunea pentru scriitură. Primul job a fost la numai 21 de ani, când lucra ca reporter pentru un ziar săptămânal. ... vezi toate articolele

Citește și