Nicușor Dan a renunțat la ideea stupidă de a introduce TROLEIBUZE ÎN COTROCENI. Gândul a avertizat de mai multe ori despre pericolul din acest cartier

Nicușor Dan a renunțat la ideea stupidă de a introduce TROLEIBUZE ÎN COTROCENI. Gândul a avertizat de mai multe ori despre pericolul din acest cartier
Nicușor Dan nu mai vrea troleibuze în Cotroceni
Publicat: 11/05/2024, 08:00

Nicușor Dan și Direcția Transporturi din Primăria Capitalei s-au dat bătuți: au renunțat la ideea aberantă de a introduce transport public pe străzile Carol Davila și Doctor Lister din Cotroceni. Gândul a avertizat în mai multe rânduri faptul că zona are restricție de tonaj. Mai mult, cartierul este zonă de protecție maximă, așa cum apare pe site-ul Primăriei Capitalei, iar la capitolul „Utilizări interzise” pe aceste străzi sunt trecute „activitățile incomode prin traficul generat”.

După ce Gândul a dezvăluit în premieră și a relatat apoi în mai multe rânduri despre pericolul introducerii troleibuzelor în Cotroceni, Primăria condusă de Nicușor Dan a renunțat la acest proiect.

„Primarul general a realizat că anumite clădiri din Cotroceni, care nu sunt reabilitate, pot trepida din cauza troleibuzelor, care au peste 15 tone greutate”, au precizat surse administrative, pentru Gândul.

„Cotroceni”, care figurează ca „Zonă protejată 45”, este unul dintre cele mai cochete cartiere din București. Are străzi superbe și clădiri deosebit de frumoase. Aici este o zonă foarte liniștită, iar mulți bucureșteni aleg să se plimbe prin cartier și să se bucure de farmecul zonei.

În Cotroceni urma să fie introdusă linia 70 de troleibuz

Proiectul Direcției de Transporturi presupunea introducerea liniei 70 de troleibuz prin zonă. Intrarea urma să se facă pe strada Doctor Carol Davila, dinspre Bulevardul Eroilor. Apoi, troleibuzele urmau să facă stângă pe strada Doctor Lister și să iasă din cartier la Piața Operei. Primăria Capitalei a apucat să traseze liniile pentru stații, iar transportul STB urma să fie introdus în această perioadă.

Cum justifica Primăria Municipiului București acest proiect, într-un răspuns pentru Gândul, din luna aprilie:

Inițiativa reintroducerii circulației troleibuzelor pe străzile Carol Davila şi Dr. J. Lister aparţine Direcţiei Transporturi și face parte din strategia municipalității de creștere a gradului de mobilitate urbană durabilă. În plus, pe străzile Dr. Carol Davila și Dr. Joseph Lister există și persoane cu grad de mobilitate scăzut, care au nevoie în zonă de mijloace de transport în comun, iar vehiculele care vor circula în zonă vor avea podea complet coborâtă, precum și trapă destinată persoanelor cu mobilitate redusă”.

Potrivit sursei citate, analiza s-a făcut pe următoarele considerente:

„Distanțele de la cel mai îndepărtat punct al cartierului față de traseele de transport public, și anume intersecția străzilor Dr. j. Lister şi Dr. Gr. Romniceanu, sunt:

  • 500 m până la stația Dr. Mihai Ciucă de pe șoseaua Panduri, cu urcarea ​unei pante abrupte de 50 m;
  • 620 m până la stația Prof. Dr. Rainer, cu urcarea unei pante abrupte de ​​50 m;
  • 650 m până la stația Carol Davila;
  • 920 m până la stația de metrou Eroilor, prin strada Dr. J. Lister”.

Sursa citată mai arată că Legea 155/2023 privind mobilitatea urbană durabilă prevede ca distanța între două stații de transport public de suprafață să nu fie mai mare de 400 de metri.

Arhitect: Clădirile din zonă vor fi afectate

Ștefan Dumitrașcu, fost arhitect-șef al Capitalei, spunea, pentru Gândul, că proiectul pe care îl vrea Primăria Capitalei în Cotroceni va afecta zona, și în special clădirile de patrimoniu.

„Nu trebuie să ai școală făcută în Franța sau în Germania ca să-ți dai seama că introducerea unor vehicule cu un asemenea tonaj, de 14 tone, pe o stradă de 6-7 metri, va afecta acea zonă. Mai ales clădirile de patrimoniu, care costă de la un milion de euro în sus.

Amatorismul în ceea ce privește administrarea Bucureștiului este evident și cu această decizie. Primarul general Nicușor Dan se dă de ceasul morții privind protejarea zonelor istorice din Municipiul București. În același timp, introduce, total de neînțeles, autobuze și troleibuze pe străzi cu prospecte de șase-șapte metri și cu trotuare de un metru”, declara, pentru Gândul, fostul arhitect-șef al Capitalei, Ștefan Dumitrașcu.


CITEȘTE ȘI:

Decizie aberantă! Nicușor Dan bagă troleibuze în Cotroceni, pe cele mai frumoase și cochete străzi din București. Cum să DISTRUGI un cartier protejat

De câte MANDATE are nevoie Nicușor Dan ca să refacă Cișmigiul? Cel mai frumos parc din București a ajuns o adevărată pârloagă în patru ani

Cum a „salvat” Nicușor Dan 600 ha de spații verzi care nu există! Avocat: „Interpretare eronată, de-a dreptul SCANDALOASĂ a legii!”

Fostul arhitect-șef al Capitalei, după ce Nicușor Dan s-a lăudat că a adus URBANISMUL în legalitate: „S-a distrus tot, nu s-a pus nimic în loc”

Nicolae Oprea
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Filmul crimei din Brăila. Doctorița a fost ucisă în 33 de secunde. Cum a încercat...
DEZVĂLUIRI NOI | Ce au descoperit legiștii sub unghiile Marinei, dentista din Brăila. Cât ar...
FOTO. Sorana Cîrstea, apariție incendiară, într-o rochie verde transparentă, care a lăsat la vedere poate...
Andrei Versace a sunat la Ambulanță, înainte să fie găsit mort în casă: "A avut...
Restaurantele din Paris, pustii ca în pandemie înainte de Jocurile Olimpice. Proprietarii sunt furioși: „O...
Andrei Versace, dator la CĂMĂTARI?! Un prieten rupe tăcerea despre sursa de venit a influencerului:...
Mantea și-a dezvăluit DIETA specială pe care o respectă! Arată fabulos la 38 de ani
Vremea se schimbă radical în România, de la mijlocul săptămânii. ANM a emis prognoza meteo...
Doctorița, ucisă în 30 de secunde! Filmul complet al crimei din Brăila
Nuntă transformată în tragedie, în Botoșani. O femeie a decedat după ce fiica ei a...
Au peste 40 de ani, dar arată ca la 20. Ele sunt vedetele pentru care...
Cele mai ieftine SUV-uri cu transmisie automată. Care sunt rivalii lui DUSTER?
Bombardiere americane sosesc în România pentru misiunea Bomber Task Force 24-4. Acestea au fost interceptate...
REVOLUȚIE în electronică! Au anunțat o descoperire remarcabilă!
Mașinile interzise pe șosele. Ordinul UE pentru cei care alimentează cu motorină. Când devine lege
Schimbări în supermarketuri. Noi obligații pentru producători
Ce a putut să își pună un român la fereastră, fără să îi pese de...
Bombă în cazul morții lui Andrei Versace
Ce a transmis Geta Sterp cu privire la persoanele care se jignesc în mediul online....
Oana Moșneagu și Vlad Gherman, regrete după nunta de vis. Ce ar schimba dacă ar...
BANCUL ZILEI. Costică îl întreabă pe Mitică: –De ce porți verigheta pe mâna cealaltă?
FACULTATE ÎN ȚARĂ SAU ÎN STRĂINĂTATE? ECATERINA ANDRONESCU LĂMUREȘTE TOȚI ELEVII LA PODCAST „ALTCEVA CU...