Nicușor Dan a renunțat la ideea stupidă de a introduce TROLEIBUZE ÎN COTROCENI. Gândul a avertizat de mai multe ori despre pericolul din acest cartier
Nicușor Dan și Direcția Transporturi din Primăria Capitalei s-au dat bătuți: au renunțat la ideea aberantă de a introduce transport public pe străzile Carol Davila și Doctor Lister din Cotroceni. Gândul a avertizat în mai multe rânduri faptul că zona are restricție de tonaj. Mai mult, cartierul este zonă de protecție maximă, așa cum apare pe site-ul Primăriei Capitalei, iar la capitolul „Utilizări interzise” pe aceste străzi sunt trecute „activitățile incomode prin traficul generat”.
După ce Gândul a dezvăluit în premieră și a relatat apoi în mai multe rânduri despre pericolul introducerii troleibuzelor în Cotroceni, Primăria condusă de Nicușor Dan a renunțat la acest proiect.
„Primarul general a realizat că anumite clădiri din Cotroceni, care nu sunt reabilitate, pot trepida din cauza troleibuzelor, care au peste 15 tone greutate”, au precizat surse administrative, pentru Gândul.
„Cotroceni”, care figurează ca „Zonă protejată 45”, este unul dintre cele mai cochete cartiere din București. Are străzi superbe și clădiri deosebit de frumoase. Aici este o zonă foarte liniștită, iar mulți bucureșteni aleg să se plimbe prin cartier și să se bucure de farmecul zonei.
În Cotroceni urma să fie introdusă linia 70 de troleibuz
Proiectul Direcției de Transporturi presupunea introducerea liniei 70 de troleibuz prin zonă. Intrarea urma să se facă pe strada Doctor Carol Davila, dinspre Bulevardul Eroilor. Apoi, troleibuzele urmau să facă stângă pe strada Doctor Lister și să iasă din cartier la Piața Operei. Primăria Capitalei a apucat să traseze liniile pentru stații, iar transportul STB urma să fie introdus în această perioadă.
Cum justifica Primăria Municipiului București acest proiect, într-un răspuns pentru Gândul, din luna aprilie:
Inițiativa reintroducerii circulației troleibuzelor pe străzile Carol Davila şi Dr. J. Lister aparţine Direcţiei Transporturi și face parte din strategia municipalității de creștere a gradului de mobilitate urbană durabilă. În plus, pe străzile Dr. Carol Davila și Dr. Joseph Lister există și persoane cu grad de mobilitate scăzut, care au nevoie în zonă de mijloace de transport în comun, iar vehiculele care vor circula în zonă vor avea podea complet coborâtă, precum și trapă destinată persoanelor cu mobilitate redusă”.
Potrivit sursei citate, analiza s-a făcut pe următoarele considerente:
„Distanțele de la cel mai îndepărtat punct al cartierului față de traseele de transport public, și anume intersecția străzilor Dr. j. Lister şi Dr. Gr. Romniceanu, sunt:
- 500 m până la stația Dr. Mihai Ciucă de pe șoseaua Panduri, cu urcarea unei pante abrupte de 50 m;
- 620 m până la stația Prof. Dr. Rainer, cu urcarea unei pante abrupte de 50 m;
- 650 m până la stația Carol Davila;
- 920 m până la stația de metrou Eroilor, prin strada Dr. J. Lister”.
Sursa citată mai arată că Legea 155/2023 privind mobilitatea urbană durabilă prevede ca distanța între două stații de transport public de suprafață să nu fie mai mare de 400 de metri.
Arhitect: Clădirile din zonă vor fi afectate
Ștefan Dumitrașcu, fost arhitect-șef al Capitalei, spunea, pentru Gândul, că proiectul pe care îl vrea Primăria Capitalei în Cotroceni va afecta zona, și în special clădirile de patrimoniu.
„Nu trebuie să ai școală făcută în Franța sau în Germania ca să-ți dai seama că introducerea unor vehicule cu un asemenea tonaj, de 14 tone, pe o stradă de 6-7 metri, va afecta acea zonă. Mai ales clădirile de patrimoniu, care costă de la un milion de euro în sus.
Amatorismul în ceea ce privește administrarea Bucureștiului este evident și cu această decizie. Primarul general Nicușor Dan se dă de ceasul morții privind protejarea zonelor istorice din Municipiul București. În același timp, introduce, total de neînțeles, autobuze și troleibuze pe străzi cu prospecte de șase-șapte metri și cu trotuare de un metru”, declara, pentru Gândul, fostul arhitect-șef al Capitalei, Ștefan Dumitrașcu.
CITEȘTE ȘI: