Nicușor Dan a uitat de podurile ȘUBREDE, „categoria urgență”? „Era oportun să se lucreze la ele pe perioada verii. Este o problemă de siguranță”

Nicușor Dan a uitat de podurile ȘUBREDE, „categoria urgență”? „Era oportun să se lucreze la ele pe perioada verii. Este o problemă de siguranță”
Publicat: 06/07/2024, 08:30

Sorin Chiriță, fost city-manager al Capitalei, în prezent președinte al Asociației pentru Dezvoltare Regională și Politici Europene, susține că Primăria Capitalei, condusă de Nicușor Dan, ar fi trebuit să demareze în această vară consolidarea unor obiective importante din București. Este vorba de podurile și pasajele care sunt într-o stare de degradare mare și au risc seismic grad V. Potrivit lui Sorin Chiriță, pe perioada verii, când este mai puțin trafic, ar fi fost oportun să se lucreze la aceste obiective.

„Ar fi fost oportun ca pe perioada verii să se lucreze la câteva obiective extrem de importante pentru București. Și aici mă refer la lucrări care țin de infrastructura critică, precum pasajele și podurile. Cert este că Bucureștiul este într-o perioadă în care această infrastructură critică se degradează. Dacă nu se intervine rapid pe aceste obiective, atunci cu siguranță vom avea mai probleme în ceea ce privește siguranța cetățeanului”, a spus Sorin Chiriță, pentru Gândul.

„Ne-am obișnuit cu ritmul lui Nicușor Dan”

Președintele Asociației pentru Dezvoltare Regională și Politici Europene susține că Nicușor Dan ar trebui să ia în serios siguranța cetățeanului.

Ne-am obișnuit cu acest ritm al lui Nicușor Dan, din păcate. În acest nou mandat, ar trebui să ia în serios siguranța cetățeanului. Ca să facă lucrări de consolidare a pasajelor, primarul general trebuie să facă demersuri pentru obținerea studiilor de fezabilitate, apoi să facă licitații. Ar fi putut să obțină și fonduri europene nerambursabile pentru aceste lucrări”, a adăugat Sorin Chiriță.

Fostul city-manager al Capitalei a mai spus că Nicușor Dan nici măcar nu vrea să continue proiecte începute de alte administrații.

„Ar fi trebuit să continue și proiectul de la Ciurel, drum-expres care ar prelua foarte mult trafic de pe bulevardul Iuliu Maniu. Investițiile nu sunt prioritatea lui Nicușor Dan. Trece încă o vară și nu se face nicio investiție. Acum ar fi fost cea mai bună perioadă, mai ales de săptămâna viitoare, când se vor termina și examenele. În schimb, Primăria Capitalei a demarat toamna Podul Grant, când a început școala”, susține Sorin Chiriță.

Nicușor Dan spunea anul trecut că Lujerului, Obor și Băneasa sunt „categoria urgență”

Nicușor Dan anunța, în august 2023, că Primăria Capitalei a expertizat toate cele 28 de pasaje aflate în administrare, iar concluzia era atunci una extrem de îngrijorătoare. La trei dintre aceste pasaje trebuie intervenit de urgență, având grad V din punct de vedere al stării tehnice.

„Cele care sunt în categoria urgență sunt Podul Băneasa, Pasajul Obor și Pasajul Lujerului. La acestea va trebui să intervenim în perioada următoare. Lucrările pentru cele două pasaje sunt estimate la 50 de milioane de lei fiecare, pentru Podul Băneasa, undeva la 20 milioane de lei”, spunea primarul general anul trecut.

A trecut aproape un an și niciunul dintre aceste obiective nu a intrat în consolidare. Asta în ciuda faptului că edilul a declarat că cele trei pasaje sunt „categoria urgență”.

Lista neagră a podurilor din București

Pe lângă cele trei pasaje menționate, și alte poduri au mari probleme.

Mai multe poduri din București au fost expertizate în anul 2017 și a reieșit că au un risc seismic grad patru, adică „nesatisfăcător”. În ciuda faptului că în concluziile expertizelor de acum șapte ani se recomandă consolidarea podurilor, nimeni nu a făcut nimic până în prezent pentru reabilitarea construcțiilor, care, în acest moment, prezintă un pericol major pentru siguranța cetățenilor.

Este vorba de majoritatea podurilor care traversează râul Dâmbovița:

  • Pod Ciurel, din beton precomprimat, construit în anul 1986, grad nesatisfăcător; peste este această construcție trece tramvaiul 41;
  • Pod Eroilor, din beton armat, construit în anul 1986, grad nesatisfăcător;
  • Pod Opera, din beton armat, construit în anul 1986, cu o lungime de 30 de metri, grad nesatisfăcător;
  • Podul de la Timpuri Noi, din beton armat, construit în anul 1986, are o lungime de 21 de metri și grad nesatisfăcător.
  • Planșeul Unirii, construit în anul 1935, pe sub care trece râul Dâmbovița, are grad nesatisfăcător;

Pe lângă podurile de peste Dâmbovița, o altă construcție se prezintă foarte prost: Pasajul Unirii, construit între anii 1986 -1987, din beton armat, cu o lungime de 789 de metri. Și aceasta are un grad nesatisfăcător.

„Timpuri noi” arată ca după „război”

Toate aceste construcții ar trebui reabilitate de Primăria Capitalei, prin Administrația Străzilor București (ASB).

Unele dintre podurile care traversează râul Dâmbovița arată ca după „bombardament”.

De exemplu, Podul de la Timpuri Noi, aflat la intersecția Splaiului Unirii cu bulevardele Șincai și Nerva Traian din București, este într-o stare deplorabilă. Imagini cu starea podului de la Timpuri Noi pot fi văzute AICI.


CITEȘTE ȘI:

De câte MANDATE are nevoie Nicușor Dan ca să refacă Cișmigiul? Cel mai frumos parc din București a ajuns o adevărată pârloagă în patru ani

Traficul de coșmar din București, de la „soluțiile” și „specialiștii” lui Nicușor Dan, la realitatea cruntă. Capitala, o parcare imensă de la semafor

Se interzic sau nu centralele de apartament? Explicațiile lui Antal Lóránt, președintele Comisiei pentru energie din Senatul României

Încă un om al lui Nicușor Dan, prins cu mașina PMB în interes personal. Cum a plecat Radu Costinel „în deplasare” la țară. Ce spune edilul general

Nicolae Oprea
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații mai mult

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Viktor Orban le spune opozanților să se mute în România. „Când vă întoarceți, putem vorbi”....
Aris Eram a lăsat-o în urmă pe câştigătoarea de la America Express. Mezinul Andreei Esca...
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai...
Cele mai sigure țări în care să te afli în cazul izbucnirii celui de-al Treilea...
Se măresc alocațiile începând cu 1 ianuarie. Ministrul Muncii a anunțat cu cât se vor...
Păianjeni mari cât un șobolan au invadat Marea Britanie, după ce mii de exemplare au...
Apartament cu două camere scos la vânzare cu 340.000 euro în Cluj. Ironii pe rețelele...
Bianca Drăguşanu şi Gabi Bădălău, mai fericiţi ca niciodată alături de copii. La ceas de...
Planta care te scapă rapid de durere. Crește în grădină și are proprietăți similare opiului
Boala care a umplut spitalele în ultimele săptămâni. Doi copii au murit deja
Nuntă transformată în coșmar. Mireasa s-a trezit la petrecere cu fosta iubită a soțului și...
Data la care se deschide târgul de Crăciun din Piața Constituției 2024. Ce surprize au...
Pictorial de senzaţie cu cei mai obraznici 'iepuraşi' din România. Andreea Bălan, Anda Adam, Lavinia...
2024: La ce viteză se ia permisul în afara localității?
Document: ce dimensiuni trebuie să aibă o groapă comună la ruşi
A fost găsită ARCA lui NOE? Indiciul găsit pe o monedă din secolul III
Reguli ITP 2024. Se suspendă automat înmatricularea. Ce șoferi nu mai au drept legal de...
Avionul prăbușit de un pilot care și-a pierdut mințile. O catastrofă unică în istoria aviației,...
Ce a putut să facă un român pe scara blocului, chiar la ușa liftului. Ceilalți...
Cine sunt cele patru victime decedate în accidentul de pe DN15. Cele două familii erau...
Gabriela Cristea, reacție dură pe rețelele de socializare. “Voi știți cât muncesc eu sau cât...
Momentul în care Chris Martin a căzut printr-o gaură din scenă a fost surprins video...
BANCUL ZILEI. Bulişor: – Mami, de ce îți pui atâta fard pe față?
Universitățile din Anglia cresc taxele pentru studenți pentru prima oară în aproape un deceniu