Nicușor Dan a uitat de podurile ȘUBREDE, „categoria urgență”? „Era oportun să se lucreze la ele pe perioada verii. Este o problemă de siguranță”
Sorin Chiriță, fost city-manager al Capitalei, în prezent președinte al Asociației pentru Dezvoltare Regională și Politici Europene, susține că Primăria Capitalei, condusă de Nicușor Dan, ar fi trebuit să demareze în această vară consolidarea unor obiective importante din București. Este vorba de podurile și pasajele care sunt într-o stare de degradare mare și au risc seismic grad V. Potrivit lui Sorin Chiriță, pe perioada verii, când este mai puțin trafic, ar fi fost oportun să se lucreze la aceste obiective.
„Ar fi fost oportun ca pe perioada verii să se lucreze la câteva obiective extrem de importante pentru București. Și aici mă refer la lucrări care țin de infrastructura critică, precum pasajele și podurile. Cert este că Bucureștiul este într-o perioadă în care această infrastructură critică se degradează. Dacă nu se intervine rapid pe aceste obiective, atunci cu siguranță vom avea mai probleme în ceea ce privește siguranța cetățeanului”, a spus Sorin Chiriță, pentru Gândul.
„Ne-am obișnuit cu ritmul lui Nicușor Dan”
Președintele Asociației pentru Dezvoltare Regională și Politici Europene susține că Nicușor Dan ar trebui să ia în serios siguranța cetățeanului.
Ne-am obișnuit cu acest ritm al lui Nicușor Dan, din păcate. În acest nou mandat, ar trebui să ia în serios siguranța cetățeanului. Ca să facă lucrări de consolidare a pasajelor, primarul general trebuie să facă demersuri pentru obținerea studiilor de fezabilitate, apoi să facă licitații. Ar fi putut să obțină și fonduri europene nerambursabile pentru aceste lucrări”, a adăugat Sorin Chiriță.
Fostul city-manager al Capitalei a mai spus că Nicușor Dan nici măcar nu vrea să continue proiecte începute de alte administrații.
„Ar fi trebuit să continue și proiectul de la Ciurel, drum-expres care ar prelua foarte mult trafic de pe bulevardul Iuliu Maniu. Investițiile nu sunt prioritatea lui Nicușor Dan. Trece încă o vară și nu se face nicio investiție. Acum ar fi fost cea mai bună perioadă, mai ales de săptămâna viitoare, când se vor termina și examenele. În schimb, Primăria Capitalei a demarat toamna Podul Grant, când a început școala”, susține Sorin Chiriță.
Nicușor Dan spunea anul trecut că Lujerului, Obor și Băneasa sunt „categoria urgență”
Nicușor Dan anunța, în august 2023, că Primăria Capitalei a expertizat toate cele 28 de pasaje aflate în administrare, iar concluzia era atunci una extrem de îngrijorătoare. La trei dintre aceste pasaje trebuie intervenit de urgență, având grad V din punct de vedere al stării tehnice.
„Cele care sunt în categoria urgență sunt Podul Băneasa, Pasajul Obor și Pasajul Lujerului. La acestea va trebui să intervenim în perioada următoare. Lucrările pentru cele două pasaje sunt estimate la 50 de milioane de lei fiecare, pentru Podul Băneasa, undeva la 20 milioane de lei”, spunea primarul general anul trecut.
A trecut aproape un an și niciunul dintre aceste obiective nu a intrat în consolidare. Asta în ciuda faptului că edilul a declarat că cele trei pasaje sunt „categoria urgență”.
Lista neagră a podurilor din București
Pe lângă cele trei pasaje menționate, și alte poduri au mari probleme.
Mai multe poduri din București au fost expertizate în anul 2017 și a reieșit că au un risc seismic grad patru, adică „nesatisfăcător”. În ciuda faptului că în concluziile expertizelor de acum șapte ani se recomandă consolidarea podurilor, nimeni nu a făcut nimic până în prezent pentru reabilitarea construcțiilor, care, în acest moment, prezintă un pericol major pentru siguranța cetățenilor.
Este vorba de majoritatea podurilor care traversează râul Dâmbovița:
- Pod Ciurel, din beton precomprimat, construit în anul 1986, grad nesatisfăcător; peste este această construcție trece tramvaiul 41;
- Pod Eroilor, din beton armat, construit în anul 1986, grad nesatisfăcător;
- Pod Opera, din beton armat, construit în anul 1986, cu o lungime de 30 de metri, grad nesatisfăcător;
- Podul de la Timpuri Noi, din beton armat, construit în anul 1986, are o lungime de 21 de metri și grad nesatisfăcător.
- Planșeul Unirii, construit în anul 1935, pe sub care trece râul Dâmbovița, are grad nesatisfăcător;
Pe lângă podurile de peste Dâmbovița, o altă construcție se prezintă foarte prost: Pasajul Unirii, construit între anii 1986 -1987, din beton armat, cu o lungime de 789 de metri. Și aceasta are un grad nesatisfăcător.
„Timpuri noi” arată ca după „război”
Toate aceste construcții ar trebui reabilitate de Primăria Capitalei, prin Administrația Străzilor București (ASB).
Unele dintre podurile care traversează râul Dâmbovița arată ca după „bombardament”.
De exemplu, Podul de la Timpuri Noi, aflat la intersecția Splaiului Unirii cu bulevardele Șincai și Nerva Traian din București, este într-o stare deplorabilă. Imagini cu starea podului de la Timpuri Noi pot fi văzute AICI.
CITEȘTE ȘI: