VIDEO | Nicușor Dan: Aproximativ 40% din vehiculele STB au ieșit pe traseu. Sunt mulți șoferi amenințați de sindicate să nu iasă la muncă
This browser does not support the video element.
Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a declarat luni, la B1TV, că o parte dintre șoferii și vatmanii de la STB au revenit la lucru, practic circa 40% din capacitate a fost asigurată duminică. Edilul spune că au existat amenințări și intimidări ale sindicatelor către șoferii care au vrut să iasă la muncă.
„Am început ziua cu o prezență cam de 20% a vehiculelor în circulație și o terminăm cu spre 40%, ceea ce înseamnă că sunt mulți șoferi și vatmani care au înțeles că trebuie să respecți o decizie judecătorească, au înțeles că asta e decizia rezonabilă”, a declarat primarul Capitalei.
El recunoaște că există probleme în STB cauzată de subfinanțarea care ține de ani de zile, însă este evident că o astfel de situație nu poate fi rezolvată de la o zi la alta.
„Am transmis în tot acest timp că înțeleg că sunt probleme în STB, că vin dintr-o subfinanțare de ani de zile, că putem să rezolvăm problemele astea, dar nu de pe o zi pe alta și într-o situație de presiune în care bucureștenii nu pot să-și realizeze viața lor cotidiană”, a declarat Dan.
Nicușor Dan reamintește faptul că o instanță de judecată a transmis foarte clar că protestul de la STB este ilegal și în consecință cei care continuă să blocheze Capitala cu acest protest săvârșesc o infracțiune.
„Noi deja suntem într-o situație de ilegalitate. Chiar faptul de a nu vrea să ieși la muncă, după ce o instanță ți-a spus că trebuie să ieși la muncă, e o infracțiune. Dar fapta celor care-i împiedică pe alții să iasă la muncă e o infracțiune mai gravă. Am avut o colaborare foarte bună cu Poliția mai ales și cu Jandarmeria. Am instituit și un număr la care, sub confidențialitate, șoferii și vatmanii pot să reclame presiunile care se fac asupra lor, cei are vor să meargă la muncă. A funcționat și azi de dimineață până acum tot mai mulți oameni au ieșit la muncă.”
Edilul consideră că sindicatele din STB au o influență total nesănătoasă pe care o exercită asupra lucrătorilor din structura de transport bucureștean.
„Există mai multe probleme în STB, dar una din problemele majore e influența total nesănătoasă pe care sindicatul majoritar o are în această societate. E absolut normal ca într-o societate să existe un sindicat sau mai multe care să apere drepturile salariale, dar s-a ajuns ca sindicatul să ia mult prea multe decizii care țin de management, s-a ajuns ca oamenii care nu vor să fie în sindicat să primească turele mai dificile, să nu li se asigure reparația în același timp cu a celorlalți. Deci ăsta e motivul pentru care această grevă declarată ilegală de instanță a fost irațională de la început. Ea trebuie să se întrerupă când a fost prima hotărâre de instanță care a spus că e ilegală”, a mai declarat Nicușor Dan.