Nicușor Dan, soluții de bază pentru fluidizarea TRAFICULUI: „O componentă de transport public și semaforizare inteligentă”

Publicat: 20 09. 2024, 00:14
Actualizat: 20 09. 2024, 00:19

This browser does not support the video element.

Nicușor Dan, primarul Capitalei, a vorbit despre soluțiile pe care le propune pentru fluidizarea traficului în București. Edilul se axează pe modernizarea transportului public și semaforizarea inteligentă.

Nicușor Dan a prezentat la Euronews planul său pentru rezolvarea problemei traficului din Capitală. Edilul are în vedere două elemente de bază, modernizarea  transportului public și semaforizarea inteligentă.

„Ce putem să facem este să vedem ce au făcut orașele occidentale, care sunt înaintea noastră și ce au făcut. Mai întâi au greșit. Au zis hai să facem niște autostrăzi prin oraș, să facem niște poduri. Și-au dat seama că nu se poate și atunci au mers către transportul în comun, ceea ce facem și noi.

Sunt bucuros că a crescut numărul de utilizatori cu 40% în trei ani. Am adus tramvai, acum avem deja proiectele și contractele semnate pentru modernizarea liniilor de tramvai, astfel încât toată rețeaua noastră de 150km din București să fie modernizată. Vrem să mai aducem, să mai cumpărăm 250 de tramvaie ca să schimbăm cu totul flota. Vrem să ne cumpărăm troleibuze. Așteptăm deschiderea apelurilor pe programul operațional regional ca să luăm bani europeni pentru asta. Deci asta e o componentă de transport public.” a precizat Nicușor Dan.

Nicușor Dan a mai adăugat că proiectul prin care sistemul de semaforizare inteligentă va fi implementat în toate intersecțiile principale din București va dura maxim trei ani.

„În sfârșit, semaforizare inteligentă, pentru care suntem în curs de a face studiu de fezabilitate. Este împărțit în patru etape. Eu cred că prima fază niște unde verzi pe principalele bulevarde și unde verzi nu înseamnă numai să corelez niște semafoare.
Înseamnă și să pui niște semafoare în intersecțiile care lipsesc, pentru că dacă degeaba ai tu undă verde și ai o trecere de pieton care nu are semafor, pentru că aia îți va perturba toată unda verde. Deci eu zic că realist, un an și jumătate, doi, din momentul ăsta, o să avem niște unde verzi pe niște pe bulevarde mari care ies din București, de exemplu, Iuliu Maniu.”, a mai adpugat Nicușor Dan.

Citește și:

Discuții Marcel Ciolacu – Nicușor Dan privind problema traficului. „Vreau să stabilim un DIALOG permanent între Guvern-Primăria Capitalei”

Daniel Băluță, apel către Nicușor Dan, în problema Planșeului: „Avem convingerea că IERI autorizația de construire va fi semnată”

Nicușor DAN și Planșeul UNIRII: Nu ne-au fost transmise decât expertize de rezistenţă pentru bucata de sub parc